چطور تشک را تمیز کنیم؟

تشک های بزرگ تخت خواب های دو نفره از آن نقاط خانه هستند، که از آنجایی که در ارتباط مستقیم با سلامت خانواده هستند، نیاز به تمیز کاری دائمی دارند. . در این راهنمای سنجاق مگ راجع به این ترفند نظافت منزل صحبت می‌کنیم.

تشک های بزرگ تخت خواب های دو نفره از آن نقاط خانه هستند، که از آنجایی که در ارتباط مستقیم با سلامت خانواده هستند، نیاز به تمیز کاری دائمی دارند. در این راهنمای سنجاق مگ راجع به این ترفند نظافت منزل صحبت می‌کنیم.

تمیزکردن تشک تخت خواب

تشک تخت خواب را تمیز کنیم

برای پیشگیری از کثیف شدن تشک و کاهش دفعات تمیز کردن آن روی تشک ملحفه بیندازید. برای این کار یک ملحفه یا روکش مناسب خریداری کنید. یک روکش قابل شستشو بردارید که به راحتی برداشته شده و روی تشک جا بگیرد. برخی از روکش ها میزان آلودگی توسط آلرژن ها و نیاز به جاروبرقی کشیدن را کاهش می دهد. هر هفته روکش تشک، پتو و بالش را بشویید. روکش های تمیز تشک را تمیز کرده و از خاکی شدن آن پیشگیری می کند. حداقل ماهانه یا هربار که روکش ها لکه شدند آن را تمیز کنید. بنابراین باید ماهانه آن را بررسی کرده و احتمال لکه شدن آن را کاهش دهید.

تمیزکردن تشک تختخواب

بهتر است حداقل ماهانه تشک را جاروبرقی کنید. گرد و خاک و حشرات در تشک جای می گیرند. حتی افرادی که به آلرژی دچار نیستند هم از وجود این ذرات آزار میبینند. با قطعه مخصوص تشک را جاروبرقی کنید. اگر کسی از اعضای خانواده آلرژی دارد، باید بیشتر جاروبرقی کرده و حتما از روکش استفاده کنید.

 

در صورت لکه و کثیف شدن تشک چکار کنیم

برای از بین بردن لکه های تشک باید سریع تمام روکش های تشک را کنده و بشوییم. اگر سطح تشک لکه شد می توانید از مایع شوینده استفاده کنید. طبق دستورالعمل شوینده از آن استفاده کرده و گرد و خاک و آلودگی آن را تمیز کنید.

تمیزکردن تشک تختخواب

می توانید کمی شوینده ملایم را با آب مخلوط کنید تا کف کنید. کف را با اسفنج روی لکه قرار دهید. با اسفنج و آب گرم لکه را تمیز کنید. سعی کنید قسمت داخلی تشک خیس نشود. بگذارید کاملا خشک شود. اگر دما به اندازه کافی گرم است، می توانید تشک را بیرون از خانه بگذارید تا خشک شود. همچنین می توانید پنکه را مقابل آن قرار دهید تا خشک شود.

 

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن تشک

جاروبرقی با قطعه مخصوص پرده

شامپوی مخصوص شستشوی پرده

روکش تشک

شوینده ملایم

آب

اسفنج

پنکه

تمیزکردن تشک تختخواب

آیا تشک باید هر 6 ماه یک بار برگردانده شود؟

باید هر 6 ماه یک بار تشک را برگردانیم تا خراب نشود. این مسئله زمانی مهم بود که تشک کوچک بوده و یک نفر روی آن می خوابید. با این حال برخی از تشک های امروزی در مدل هایی عرضه می شوند که یک رف برجسته تر بوده و برگرداندن آن دشوارتر. در این باره می توانید با سازنده مشورت کنید اما اگر تشک تان بالش دار بوده نباید آن را برگردانید. حتی در این صورت هم بهتر است تشک را بچرخانید تا پایین آن در بالا قرار بگیرد.

تمیزکردن تشک تختخواب

ماندگاری یک تشک چقدر است؟

بر اساس انواع و روش های ساخت تشک های امروزی پیشبینی ماندگاری آن متفاوت است. اغلب تشک ها عمر 8 تا 10 سال دارند. همچنین برخی از تشک ها بر اساس نوع ضمانت 25 ساله دارند. اگر تشک شما دیگر مانند گذشته نیست و پس از خوابیدن روی آن احساس درد و ناراحتی دارید، باید آن را عوض کنید. خوشبختانه استفاده از روکش تشک و نگهداری مناسب از آن ماندگاری تشک را افزایش می دهد.

زمان ماندگاری تشک

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان