افزایش کودکان فقیر در انگلیس؛ روند رشد فقر در میان کودکان انگلیسی به بالاترین حد رسید

نتایج یک تحقیق جدید حاکی از آن است که تعداد کودکان فقیر در انگلیس در مقایسه با سال ۲۰۱۰ افزایشی نیم میلیونی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، سریع‌ترین میزان رشد فقر در شهر‌هایی شامل لندن، بلکبرن و منچستر بیشتر به چشم می‌خورد. فعالان اجتماعی هشدار داده‌اند که وضعیت موجود در بخش‌هایی از انگلیس به دغدغه‎ای جدید در این کشور تبدیل شده است.

سخنگوی ائتلاف «پایان فقر کودکان» که این گزارش را منتشر کرده می‌گوید، ما می‌دانیم چه چیزی باعث فقر کودکان شده و حتی می‌دانیم که چگونه به این معضل پایان دهیم. همچنان بر این موضوع آگاه هستیم که درآمد خانواده‌هایی که از رفاه کمتری برخوردارند از تورم شدید، کاهش حمایت مالی دولت و هزینه‌های بسیار بالای زندگی آسیب دیده‌اند.

بر اساس تحقیقات انجام شده تعداد جوانان در انگلیس که زیر خط فقر زندگی می‌کنند بین سال‌های 2010_2011 و 2017_2018 به 4.1 میلیون نفر رسیده است. بیش از نیمی از این قشر جوان در برخی از مناطق انگلیس تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
 
 
بیش از نیم میلیون کودک در انگلیس در فقر به سر می‌برند
 
مؤسسه مطالعات مالی پیش بینی کرده است تا سال 2020 در حدود 5.1 میلیون کودک در این کشور به دلیل کم شدن حمایت مالی دولت در فقر زندگی خواهند کرد.

به گزارش ایندیپندنت، سخنگوی ائتلاف پایان فقر کودکان گفته است که دولت انگلیس باید اقدامی فوری برای نجات کودکان گرفتار در فقر انجام دهد.
 

وی افزود، داشتن شغل به تنهایی نمی‌تواند ضمانتی برای بیرون کشیدن این کودکان از فقر باشد، زمانی که دو سوم از فقر کودکان در خانواده‌هایی که والدین آن‌ها شاغل هستند رخ می‌دهد.

این در حالی است که در بسیاری از مناطق بزرگ شدن در فقر یک استثنا نبوده بلکه یک قانون به شمار می‌آید. انتظار می‌رود که کودکان بیشتری در سال‌های آینده در فقر گرفتار شوند و با عواقب جدی آن که فرصت‌های زندگی‌شان را نشانه می‌رود، دست و پنجه نرم کنند.
 
 
بیش از نیم میلیون کودک در انگلیس در فقر به سر می‌برند
 
پروفسور راسل وینر رئیس کالج رویال می‎گوید که آمار و ارقام نشان دهنده آن است که شکاف بین خانواده‌های فقیر و غنی رو به افزایش است و همین امری ترسناک نه تنها برای سلامت کودک بلکه برای جمعیت آینده انگلیس به شمار می‌آید.

راسل همچنین گفت، فقر کودک به معنای آن نیست که کودک نمی‌تواند در اردو‌های مدرسه شرکت کند و یا مکانی گرم و امن برای خوابیدن ندارد. فقر کودک موضوعات بسیاری را در بر می‌گیرد. در واقع قدرت فقر آنقدر زیاد است که می‌تواند مسیر زندگی کودک را تغییر دهد.

کودکانی که در بالا یا زیر خط فقر به سر می‌برند به احتمال زیاد با مشکلات سلامت روان رو به رو می‌شوند و زودتر از سایر کودکان فوت می‌کنند. علاوه بر آن، کودکان فقیر بیشتر به سمت سوء استفاده از مواد می‌روند.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان