تظاهرات زنان روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن!

شماری از زنان به بهانه نمایش مستند آرژانتینی «اجازه دهید قانون شود» در دفاع از حق سقط جنین روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن تظاهراتی راه انداختند!

به نقل از تایم، پیش از نمایش فیلم مستند آرژانتینی «اجازه دهید قانون شود» که درباره سقط جنین است، روز شنبه ۱۸ می، ده ها زن در دفاع از حق سقط جنین روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن در فرانسه تظاهراتی راه انداختند.

اجازه دهید قانون شود

فیلمسازان و فعالانی که در فیلم «اجازه دهید قانون شود» حضور داشته اند، در این تظاهرات با حمل دستمال های سبز رنگ و یک پرچم بزرگ روی فرش قرمز نخستین نمایش فیلم «اجازه دهید قانون شود» ساخته خوان سولاناس آرژانتینی دیده می شدند.

این فیلم مستند، مبارزه آرژانتینی ها برای قانونی کردن سقط جنین را به تصویر می کشد.

سال گذشته مجلس سنای آرژانتین لایحه قانونی شدن سقط جنین در این کشور را رد کرد. این اتفاق موجب شکل گیری اعتراضاتی در خیابان های بوینوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین شد. نماد و سمبل این اعتراضات دستمال های سبز رنگ بود؛ همان دستمال هایی که زنان معترض روز شنبه ۱۸ می روی فرش قرمز جشنواره با خود داشتند.

قرار است نسخه اصلاح شده ای از این لایحه که سال گذشته رد شد روز ۲۸ می (۷ خرداد) به کنگره آرژانتین ارائه شود.

همزمان با نمایش فیلم در جشنواره کن، در ایالت آلاباما آمریکا نیز طرحی سختگیرانه درباره شرایط سقط جنین به تصویب رسید؛ طرحی که تقریبا با تمامی شرایط سقط جنین مخالفت می کند. بدین ترتیب این روزها بسیاری از افراد حاضر در صنعت فیلم در جشنواره کن مسایل مربوط به قوانین سقط جنین در آمریکا را با نگرانی دنبال می کنند.

اوا لانگوریا تهیه کننده مستند «Reversing Roe» که با موضوع سقط جنین است در خلال جشنواره درباره وقایع این روزهای آلاباما چنین گفته است: آنچه در آلاباما اتفاق می افتد برای جهان خیلی مهم است، اگر به آن توجه نکنیم همه ما تحت تاثیر آن قرار خواهیم گرفت.

فیلم مستند «اجازه دهید قانون شود» در جشنواره کن امسال در یخش نمایش های ویژه حضور دارد.

صبا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان