شتاب نوسان قیمت‌ها در بورس کم شد

بورس تهران امروز نسبت به روزهای گذشته با رشد آرامی مواجه شد. امروز سهم شرکت‌های کوچک در کنار شرکت‌های بزرگ در افزایش نماگر اصلی بازار سهام، قابل ملاحظه بود.

شتاب نوسان قیمت‌ها در بورس کم شد

به گزارش ایسنا، مدتی است که سهم‌های بزرگ فلزی مدنی در کنار پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها در کلیت معاملات بازار سهام تأثیر بسزایی دارند. این شرکت‌ها عمدتاً صادرات‌محور هستند و می‌توانند برای کشور ارزآوری داشته باشند و این موضوع سبب شده در کنار انتظارات از آینده مورد استقبال نوسان‌گیران بازار سهام قرار گیرند.

تحلیل‌های خرید و فروش در بازار سهام در این روزها فارغ از مقدار تولید این شرکت‌ها صورت می‌گیرد. چه بسا شرکت‌هایی که میزان تولیدشان کاهش یافته باشد اما به دلیل افزایش قیمت ارز و نرخ تورم از خرید سهام آنها استقبال می‌شود، در نتیجه این موضع نشان از رونق اقتصاد ندارد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 103 واحد رشد کرد و تا عدد 212 هزار و 812 واحدی بالا رفت. شاخص کل هم وزن نیز با 400 واحد افزایش تا رقم 47 هزار و 148 واحدی افزایش یافت.

در عین حال شاخص آزاد شناور 281 واحد رشد کرد و تا عدد 239 هزار و 678 بالا رفت. اما شاخص بازار اول با 45 واحد کاهش عدد 159 هزار و 936 واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز با 775 واحد رشد تا عدد 49 هزار و 110 واحدی بالا رفت.

امروز نمادهایی در گروه محصولات شیمیایی، مخابرات و فنی مهندسی بیشترین تأثیرات را روی شاخص‌های بازار سهام داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و پتروشیمی فجر هر کدام به ترتیب 155، 125 و 88 واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. در عین حال پتروشیمی پارس، شرکت ارتباطات سیار ایران و پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب 144، 129 و 84 واحد تأثیر افزاینده روی نماگرهای بازار داشتند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات حجم معاملات به نزدیک 700 میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش آنها عدد 119 میلیارد تومان را تجربه کرد. در این گروه بسیاری از سهم‌ها از جمله سایپا، پارس خودرو و زامیاد بیش از چهار درصد افت قیمت پایانی را تجربه کردند اما در طرف مقابل الکتریک خودروی شرق و قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی زر و کمک فنر ایندامین از جمله نمادهایی بودند که بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی نیز 146 میلیون سهم به ارزش 91 میلیارد و 600 میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت. این گروه نیز از گروه‌هایی با ارزش معاملات بالا در دادوستدهای امروز بود. اما در عین حال بیشتر سهم فلزات اساسی کاهش قیمت را تجربه کردند.

اما سهم‌های مربوط به گروه مواد و محصولات دارویی اکثراً با افزایش قیمت مواجه شدند و تعدادی از سهم‌ها توانستند رشد بیش از چهار درصد را تجربه کنند.

دیگر گروه پر معامله امروز گروه محصولات شیمیایی بود که با جابجایی 130 میلیون سهم ارزش معاملات بیش از 88 میلیارد تومان داشت. همچنین پس از این گروه بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم 1,055 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 3.3 میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به رقم 290 هزار و 264 نوبت رسید.

آیفکس نیز با 20.85 واحد رشد رقم 2633 را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 674 میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات این بازار عدد 1.2 میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان