واکنش عصائب اهل الحق عراق به عذرخواهی آمریکا

ایسنا نوشت: دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به عذرخواهی آمریکا در پی کشتن یکی از نیروهای پلیس فدرال عراق عنوان کرد: عذرخواهی آمریکا به دلیل قتل یکی از عناصر پلیس فدرال عراق، جنایتکار را از مسؤولیت این اقدام معاف نمی‌کند.

واکنش عصائب اهل الحق عراق به عذرخواهی آمریکا

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق (یکی از گروه‌های حشد شعبی) در واکنش به عذرخواهی آمریکا به خاطر حمله اخیر به نیروهای پلیس فدرال عراق عنوان کرد: عذرخواهی آمریکا به دلیل قتل یکی از عناصر پلیس فدرال عراق، جنایتکار را از مسؤولیت این اقدام معاف نمی‌کند.

وی ادامه داد: آیا نیروهای آمریکایی از حق مصونیت قضایی در دادگاه عراق برخوردارند؟ این مسأله مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

خزعلی ادامه داد: می‌بایست دولت عراق اعطای مصونیت به آنها را در جریان مذاکرات مربوط به توافقنامه خروج آمریکایی‌ها از عراق رد می‌کرد.

برخی منابع امنیتی عراق اخیرا گفته بودند که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا یک مرکز ایست بازرسی نیروهای پلیس عراق در منطقه «الریاض» واقع در کرکوک را هدف قرار دادند که به کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن دو تن دیگر از این نیروها انجامید.

در همین راستا، "جوی هود"، کاردار سفارت آمریکا در بغداد شنبه با بازدید از مقر پلیس فدرال عراق و در اقدامی بی‌سابقه از این نیروها به خاطر حادثه اخیر هدف قرار دادن نیروهای پلیس فدرال در یک بمباران هوایی عذرخواهی کرد.

310311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان