سفر به تاریخ با اقامتگاه‌های سنتی یزد

یزد به دلیل تاریخی بودنش، هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی بسیاری دارد که با بافت تاریخی‌اش هم‌خوانی دارند.

سفر به تاریخ با اقامتگاه‌های سنتی یزد

به گزارش خبرگزاری مهر، تجربه سفر به شهر تاریخی یزد با اقامت در این اقامتگاه‌های سنتی می‌تواند کامل‌تر و شیرین‌تر شود. بیشتر این اقامتگاه‌های سنتی خانه‌هایی تاریخی‌اند که از گذشته به یادگار مانده‌اند یا اینکه به سبک خانه‌های تاریخی و با معماری تاریخی یزد ساخته شده‌اند. اقامت در این خانه‌ها، مثل سفر به تاریخ است و گویی چند روزی به دور از هیاهوی زندگی و مشغله‌های معمول در خانه‌ای که بوی گذشته را می‌دهد به تاریخ سفر کرده‌اید.

علاوه بر زیبایی و حال‌وهوای خوب، مزیت دیگر این اقامتگاه‌ها این است که معمولاً قیمت مناسبی دارند. در این مطلب درباره چند اقامتگاه سنتی خوب در یزد که قیمت‌های مناسبی دارند صحبت کرده‌ایم. اگر قصد دارید به یزد سفر کنید پیش از رزرو هتل این مطلب را بخوانید.

اقامتگاه سنتی پارس یزد

اقامتگاه سنتی پارس یزد یکی از اقامتگاه‌های خوب یزد است که در محله فهادان یزد قرار دارد. این محله یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین محله‌های یزد است و به جاذبه‌های دیدنی یزد خیلی نزدیک است. موزه سکه یزد با اقامتگاه سنتی پارس فقط پنج دقیقه پیاده فاصله دارد. جاهای دیدنی دیگری مثل زندان اسکندر، خانه لاری‌ها و مسجد جامع یزد هم فاصله کمی با این اقامتگاه دارند.

بنای اقامتگاه سنتی پارس یزد مربوط به دوران قاجار است اما گفته می‌شود دیوارهایش در حدود 800 سال عمر دارند. البته این موضوع نباید مایه نگرانی‌تان شود چون این خانه تاریخی در سال 1396 بازسازی شده و هم از لحاظ استحکام بنا می‌توانید آسوده‌خاطر باشید و هم تروتمیز بودن و زیبایی فضای داخل خانه و اسباب و اثاثیه آن. این خانه تاریخی معماری زیبایی دارد و در و پنجره‌های رنگی، حیاط باصفا و حوض زیبایش محیطی خوشایند را برای مسافران ایجاد کرده است.

امکانات اتاق‌های این اقامتگاه نیز خوب محسوب می‌شود و نسبت به قیمتش در سطح بالایی است. البته از صبحانه اقامتگاه پارس نباید انتظار تنوع بالا داشته باشید.

اقامتگاه پارس رستوران و کافی‌شاپ نیز دارد که کیفیتشان مناسب است. هزینه رزرو اتاق یک تخته در اقامتگاه سنتی پارس یزد 99 هزار تومان و اتاق دو تخته 160 هزار تومان است. گران‌ترین اتاق اقامتگاه سنتی یزد اتاق چهار نفره آن است که برای رزروش باید 223 هزار تومان بپردازید یعنی تقریباً 56 هزار تومان به‌ازای هر نفر.

اقامتگاه سنتی دوستانه یزد

اقامتگاه سنتی دوستانه نیز در محله تاریخی فهادان قرار دارد. این اقامتگاه تا زندان اسکندر و مسجد جامع فاصله بسیار کمی دارد. هم‌چنین خانه لاری‌ها، خانه تهرانی‌ها و مدرسه ضیائیه نیز به آن خیلی نزدیکند. این اقامتگاه یک خانه سنتی و تاریخی است و معماری‌اش به سبک خانه‌های تاریخی یزد است.

این خانه زیبا 10 اتاق دارد که از دو تخته تا چهار تخته هستند و همگی اتاق‌هایی تمیز و باامکانات مناسب هستند. البته امکانات این اقامتگاه نسبت به مورد قبل کمتر است و مثلاً تلویزیون ندارد. البته باید امکاناتش را با قیمت پایینش بسنجید. علاوه بر زیبایی و قیمت مناسب نسبت به امکانات، برخورد خوب و صمیمانه کارکنان این اقامتگاه از ویژگی‌های مثبت آن است.

البته صبحانه این اقامتگاه نیز مثل مورد قبل تنوع چندانی ندارد. هزینه رزرو اتاق دو تخته در اقامتگاه سنتی دوستانه یزد 139 هزار تومان است. برای رزرو اتاق چهار تخته در این اقامتگاه باید 202 هزار تومان بپردازید، یعنی تقریباً 50 هزار تومان به ازای هر نفر.

اقامتگاه سنتی الماس یزد

یکی دیگر ازاقامتگاه‌های سنتی خوب یزد که قیمتی مناسب دارد، اقامتگاه سنتی الماس یزد است. اقامتگاه سنتی الماس خانه‌ای تاریخی است که از دوران قاجار به‌جا مانده است. این خانه زیبا پس از بازسازی و مرمت در سال 97 تغییر کاربری داد و فعالیتش را به‌عنوان اقامتگاه سنتی آغاز کرد. این اقامتگاه نیز در محلی قرار دارد که دسترسی‌اش به جاهای دیدنی یزد آسان است.

از اقامتگاه سنتی الماس یزد با چند دقیقه پیاده‌روی به برخی جاهای تاریخی یزد مثل زندان اسکندر، موزه فهادان، موزه تخصصی سکه و موزه مردم‌شناسی حیدرزاده می‌رسید.

اقامتگاه سنتی الماس یزد خانه‌ای دو طبقه است که 11 اتاق دارد. اتاق‌های این خانه تمیزند و امکانات نسبتاً خوبی دارند. هزینه رزور اتاق یک تخته در این اقامتگاه 92 هزار تومان است. گران‌ترین اتاق اقامتگاه سنتی الماس یزد اتاق پنج تخته است که هزینه رزروش 290 هزار تومان است یعین 58 هزار تومان به ازای هر نفر.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان