به قلم نیراجا گوپال جایال صورت گرفت

بررسی هند در حال اصلاح در قالب یک کتاب

«هند در حال اصلاح» به بررسی گسترده‌ وضعیت هندوستان در چند سال اخیر پرداخته و مطالب آن بر اساس مهم‌ترین عرصه‌های زندگی، سیاست، اقتصاد، حکومتداری، توسعه، فرهنگ و جامعه گردآوری شده است.

بررسی هند در حال اصلاح در قالب یک کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «هند در حال اصلاح – ملت امروز» Reforming India – The Nation Today نوشته نیراجا گوپال جایال است که توسط انتشارات پنگویین راندام هاوس ایندیا در 639 منتشر شد.

نیراجا گوپال جایال استاد مرکز مطالعات حقوق و حکومت در دانشگاه جواهر لعل نهرو است. او آثار زیادی از خود به چاپ رسانده و کتاب او موفق به دریافت جایزه کتاب برتر آسیا در سال 2015 م نیز بوده است. وی امروزه مشغول بررسی اوضاع دانشگاه‌های خصوصی هند است.

چشم انداز اجتماعی و سیاسی هند، بیانگر تحولات مهمی بوده است. این کتاب به بررسی گسترده‌ای در مورد وضعیت هندوستان در طی چند سال اخیر پرداخته و مطالب آن بر اساس مهم‌ترین عرصه‌های زندگی، سیاست، اقتصاد، حکومتداری، توسعه، فرهنگ و جامعه گردآوری شده است. مؤلف معتقد است پروژه اصلاح جویانه هند شامل فرایندهای هر دو اصلاحات و بازسازی بوده است و اصلاحات صرفاً به منظور بهبود رضایتبخش عامه مردم بوده در حالیکه بازسازی یک پروژه‌ی اساسی‌تر و جذاب‌تر بوده که با هدف بازنگری بنیادین هند در حوزه اجتماعی و فرهنگی طراحی شده بود.

این جلد یک مرور کلی نظرات سیاسی غالب ناسیونالیسم و روند فعلی گفتمان عمومی در دموکراسی هند را برای علاقه‌مندان به این موضوع فراهم می‌کند. محتوای این کتاب به دنبال تعریف و تفسیر تغییرات در نهادهای دولتی و حوزه عمومی و ارزیابی پیامدهای آن برای آینده این کشور پهناور است. وعده‌های مجدد حزب حاکم هند، بازتاب‌های کارشناسان برجسته در زمینه اقتصادی، آموزش عالی و رسانه این کشور، نیز جز محورهای موضوعی است که به طور ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. آیا کشور به شیوه‌ای که وعده داده شده تبدیل شده است؟ یا در واقع برای شیوه‌های دیگر که پیش‌بینی نشده بود باید منتظر بمانیم؟ عناوین برخی از سرفصل‌های این کتاب به این شرح است:

«اداره نخست وزیر مودی»، «کمیسیون طرح و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی هند و سیاست تحول»، «توقیف اسکناس: تصمیم جسورانه ناموفق»، «ادعاهای زیاد، نتایج اندک: تبلیغات ضد فساد مالی مودی»، «هند به کجا می‌رود؟»، «پاسخگویی دستگاه عدلیه و استقلال آن»، «کشمیر»، «دگرگونی در سیاست خارجه»، «نبوغ مقبولیت سیاست راست گرایی در هند»، «فرهنگ نوین سیاسی هند: برخی متضادها»، «حکومت بر دختران هند»، «جای در حال محو شدن جامعه متمدن: مهندسی جدید معماری دموکراسی هند»، «ترس و میل: گرفتگی دانشگاه‌های خصوصی هند»، «بی صدا: آزادی بیان 2014 – 2018»، «خبر بد»، «سیاست رسانه اجتماعی»، «سکولاریزم تحت محاصره» و «کشور هندو: از روستا به روستا».

رایزنی فرهنگی ایران در هند این مطلب را برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر گذاشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان