طی دو چهارشنبه متوالی در شهر کتاب؛

زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید زاکانی بررسی می‌شود

نشست بررسی زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید زاکانی روزهای چهارشنبه این هفته و هفته آینده در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید زاکانی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید زاکانی طی دو جلسه در روزهای چهارشنبه اول و هشتم خرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. این نشست‌ها شانزدهمین و هفدهمین برنامه از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره عبید زاکانی هستند.

غزل فارسی مهم‌ترین نوع ادبی شعر است و شاعران غزل‌سرا بیشترین هنر خود را در غزل به نمایش گذاشته‌اند. زیبایی‌شناسی یا علم الجمال در زندگانی اجتماعی بیشترین تلطیف و تهذیب را پدید می‌آورد. عبید زاکانی، شاعر قرن هشتم بیش از صد غزل سروده که تحلیل زیبایی‌آفرینی او در علوم ادبی امری ضروری و شایسته به نظر می‌رسد. آشنایی با عناصر زیبایی‌آفرینی در غزل‌های این شاعر طنزپرداز حس کنجکاوی را برمی‌انگیزد و خشنود می‌کند. عبید در عصر حافظ می‌زیست و طبعاً زیبایی‌آفرینی او در غزل با حافظ اشتراکاتی دارد و آشنایی با زیبایی‌آفرینی عبید در غزل، سلیقه زمانه او را نیز منعکس می‌کند.

دو نشست مذکور با سخنرانی احمد تمیم‌داری استاد دانشگاه علامه طباطبایی به بحث «زیبایی‌آفرینی در غزل‌های عبید» اختصاص دارند.

این برنامه‌ها طی دو روز چهارشنبه اول و هشتم خرداد از ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان