باند سارقان ۱۰ میلیاردی با ۲۰ فقره سرقت منهدم شد

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری چهار عضو یک باند سرقت در محدوده غرب تهران گفت: این متهمان در تحقیقات به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

باند سارقان 10 میلیاردی با 20 فقره سرقت منهدم شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در آخرین روزهای فروردین 98 با شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده غرب تهران درباره سرقت از منازلشان به کلانتری 133 شهرزیبا و 138 جنت‌آباد، تیمی از مأموران تجسس این کلانتری‌ها، به بررسی‌های میدانی در این رابطه پرداختند.

در همین راستا پرونده‌ای در کلانتری تشکیل و با دعوت از مالباختگان به کلانتری تحقیقات آغاز شد که تعدادی از مالباختگان با حضور در کلانتری اظهار داشتند که در هنگام عدم حضور در منزل، متوجه حضور چهار سارق در منازلشان و سرقت گاوصندوق و اموال با ارزششان شده‌اند.

با بررسی فیلم دوربینهای مداربسته از محلهای سرقت مشخص شد که چهار سارق با کلاه‌گیس و نقاب با یک دستگاه خودروی سواری به محل سرقتها آمده و پس از تخریب توپی درهای ورودی، کارت‌زنی یا استفاده از شاه کلید، وارد منازل شده و پس از سرقت گاوصندوق و تعدادی اموال ارزشمند منزل، از محل گریخته‌اند.

در تحقیقات بعدی شماره پلاک خودروی متهمان به دست آمد و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این پلاک مسروقه است همچنین مشخص شد که متهمان در هر سرقت از یک پلاک مسروقه استفاده می‌کنند که این مسأله سرنخهای تازه‌ای را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، با بررسی محلهای سرقت و انگشت‌نگاری از محل همچنین مراجعه به بانک اطلاعاتی پلیس پایتخت موفق شدند یکی از این سارقان را که متهمی سابقه‌دار بود در محدوده اسلامشهر شناسایی کنند.

با به دست آمدن این سرنخ، بلافاصله تیمی از کارآگاهان به محل اختفای متهم اعزام و موفق شدند طی یک عملیات ضربتی این متهم به نام میلاد را در تاریخ 24 اردیبهشت 98 دستگیر کنند.

میلاد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که از شهرستانهای غربی کشور به تهران آمده و با اجاره کردن یک خانه مجردی در اسلامشهر، موفق شده خودرویی را با پلاک تهران خریداری کند و در ادامه با همدستی سه دوستش، پلاک خودروهای دیگر را ربوده و پس از نصب به خودروی خود اقدام به سرقت از منازل شهروندان در غرب تهران می‌کرده است.

با اعترافات این متهم به جرم خود و اعتراف محل اختفای سایر همدستانش، فردای همان روز یکی از همدستان وی به نام محمد، حین خرید یک دستگاه آپارتمان در محدوده پرند شناسایی و در بنگاه معاملات ملکی دستگیر شد.

متهم دوم (محمد) نیز به جرم خود اعتراف و مخفیگاه دو تن از همدستان دیگرشان را به پلیس معرفی کرد و عنوان داشت که در یک خانه مجردی در محدوده پرند، حضور دارند که بلافاصله این دو نفر نیز دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهمان در تحقیقات انجام شده عنوان داشتند که همگی با هم همشهری هستند و پس از حضور در تهران به خاطر مشکلات مالی تصمیم گرفته‌اند که در محدوده غرب تهران با توجه به اینکه مالکان منازل در خارج از کشور یا مسافرت هستند، اقدام به سرقت کنند.

به همین منظور با همدستی هم، ضمن زاغ‌زنی و انتخاب منازل برای سرقت، به شیوه‌های توپی‌زنی، کارت‌زنی و استفاده از شاه‌کلید اقدام به سرقت می‌کردند و برای آنکه در سرقت چهره آنها شناسایی نشود، از کلاه‌گیس و ماسک استفاه می‌کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز تعدادی تجهیزات سرقت از چند قطعه کارت، کیف مخصوص سرقت، پلاکهای مختلف و مسروقه خودرو، ماسک و کلاه‌گیس و همچنین مقادیر قابل توجهی وجه نقد، طلا، جواهرات و اموال با ارزش منزل به همراه چند عدد گاوصندوق مسروقه، کشف شد.

متهمان در اعترافات خود عنوان داشتند که پس از سرقت، اموال و گاوصندوقهای مسروقه را به محدوده جنوبی تهران و منطقه اسلامشهر برده و به مالخران اموال مسروقه می‌فروختند.

سرهنگ محسن معظمی گودرزی؛ رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر و اعتراف سارقان به 20 فقره سرقت گفت: با توجه به ارزش اموال مسروقه که بالغ بر 10 میلیارد تومان است همچنین شناسایی 6 شاکی و احتمال وجود سرقتها و شکات دیگر، بنابر دستور مرجع قضایی در حال حاضر متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان