درآمد نقدی شهرداری تهران بیش از صددرصد رشد داشته‌/ افزایش ۷۰ درصدی عوارض ساختمانی

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عوارض ساختمانی امسال ۷۰ درصد افزایش یافته که ۳۶ درصد آن را دولت تصویب و بقیه را شورا تصویب کرده است، گفت: در بخش درآمد غیرنقدی ۵۰ درصد کم آورده‌ایم در بخش درآمد نقدی بیش از صددرصد رشد داشته‌ایم.

درآمد نقدی شهرداری تهران بیش از صددرصد رشد داشته‌/ افزایش 70 درصدی عوارض ساختمانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن هاشمی امروز در حاشیه برگزاری صد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه پس از تذکر و همچنین نطق پیش از دستور میرلوحی، ادامه بررسی اساسنامه شورایاری‌ها در دستور کار اعضا قرار گرفت و با توجه به اختلاف‌نظری که در این ارتباط وجود داشت، این اساسنامه به کمیسیون‌های مربوطه و تخصصی ارجاع داده شد تا در نهایت متن نهایی آماده و در صحن شورا ارائه شود.

وی افزود: در ادامه جلسه نیز گزارش عملکرد هزینه‌ای درآمد سال 97 از سوی سید حسن رسولی ارائه شد که در بخش درآمد غیرنقدی 50 درصد کم آورده‌ایم در بخش درآمد نقدی بیش از صددرصد رشد داشته‌ایم که تلاش ما در سال جاری افزایش درآمد غیرنقدی باشد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به حواشی پیش آمده در ارتباط با عوارض ساخت و ساز در شهر تهران با تکذیب افزایش 400 درصدی ساخت و ساز در پایتخت گفت: در این زمینه باید به دو نکته اشاره شود؛ نکته اول اینکه در ارتباط با عوارض ساختمانی دولت تعیین تکلیف می‌کند و بر اساس پارامتر p آن را مشخص می‌شود و این موضوع ربطی به شورا ندارد و در شورا نیز همان افزایش 36 درصدی مد‌نظر بوده است.

وی با بیان اینکه نباید در ارتباط با افزایش عوارض ساخت و ساز و اعلام ارقام 400 درصدی جوسازی شود، تصریح کرد: این موارد مردم را نگران می‌کند و نباید در این زمینه جوسازی صورت گیرد.

هاشمی در ادامه با اشاره به توضیح بیشتر در خصوص عوارض ساخت و ساز در پایتخت گفت: علت اصلی این بود که در سال گذشته نسبت به عوارض جدید تصمیم‌گیری کردیم و آن را منوط به تصمیم دولت قرار دادیم و دولت نیز باید بر اساس پارامتر p تصمیم‌گیری می‌کرد و در نهایت دولت در این زمینه تصمیم خود را اعلام و بر اساس این پارامتر 36 درصد عوارض را افزایش داد.

وی افزود: این افزایش هیچ ربطی به شورا نداشته و در واقع دولت تصمیم گرفته است و در کل عوارض ساخت و ساز به طور متوسط و البته بر اساس املاک در مناطق مختلف 70 درصد افزایش یافته است و این تصمیم معقولی است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از این رقم 36 درصد مربوط به مصوبه دولت بر اساس پارامتر p و 34 درصد مربوط به تصمیم شورای شهر تهران است که البته این تصمیم نیز هنوز اجرا نشده است و مصوبه به فرمانداری ارجاع داده شده است و هم‌اکنون این موضوع در هیئت تطبیق در حال بررسی است.

وی گفت: البته در همین زمینه آقای حناچی شهردار تهران اطلاعات وسیع‌تری در مناطق مختلف تهران درخواست کرده است تا عدد واقعی تعیین شود ضمن اینکه تلاش می‌کنیم از رقم اشاره شده (70 درصد) سهم عوارض ساختمانی را نیز کاهش دهیم.

وی درباره تجمع برخی از دوستداران حیوانات در روز گذشته گفت: این تجمع اگر چه به صورت غیرقانونی و عدم دریافت مجوز در مقابل ساختمان شهرداری انجام شد اما بنده با توجه به اینکه باید در جلسه‌ای حاضر می‌شدم با برخی از آنها روبه‌رو شدم و آنها نیز درخواستی را مطرح کردند و بنده نیز اعلام کردم که این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: موضوعی که آنها بیان کردند این بود که برخی از پیمانکاران به وظایف خود در ارتباط با عقیم‌سازی سگ‌ها عمل نمی‌کنند و اقدام به کشتن آنها می‌کنند که قرار شد این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص دیدار با رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در این زمینه بنده درخواست داده‌ام و امیدوارم عملیاتی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان