نقش چاپ دیجیتال در چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت ها را دیده اید، بروشورها و کاتالوگ ها، پوشش های بسته بندی، لیبل ها، عکس ها، همگی با چاپ دیجیتال با فرمت متوسط امکان پذیر شده است.

نقش چاپ دیجیتال در چاپ کارت ویزیت

فرمتی که هر چیزی که در ابعاد a3 چاپ شود را پشتیبانی می‌کند به‌طوری‌که با هر سه روش چاپ دیجیتال که در فرصتی مناسب توضیح داده خواهد شد قابل انجام است. این زیرکی چاپ دیجیتال را نشان می دهد؛ زیرا هر چاپخانه ای بسته به دستگاه دیجیتال خود می تواند از این روش‌ها بهره برده و بازار چاپ محصولات متوسط را در دست بگیرد .

به پوسترها دقت کرده اید؟ عرض این نوع از محصولات چاپی تا 150 سانتیمتر می رسد که چاپ دیجیتال فرمت بزرگ مخصوص این نوع از محصولات است و سعی می کند نگذارد محصولات با این ابعاد که A3 با عرض زیاد هستند به دست روش های چاپ رقیب سپرده شوند.

تاکنون به تبلیغات محیطی بسیار بزرگ که در گوشه‌کنار شهر نصب می شوند دقت کرده اید؟ محصولاتی که باید در معرض باد و باران قرار گیرند و گرمای نور خورشید را که بر تنشان می تابد تحمل نمایند. محصولاتی مانند بنر و استند. این محصولات عرضی بیشتر از 150 سانتی متر دارند. جنس آن‌ها کاغذی نیست، از رنگ و تصاویر بهره می‌برند. آیا می توانید تصور کنید؛ چاپ دیجیتال از این نوع تبلیغاتی که به چشم می آیند چشم پوشی کند و میدان را به رقبا واگذار نماید؟

سازندگان دستگاه های چاپ دیجیتال ذهن بلندپرواز خود را در اختیار این چاپ قرار داده‌اند تا بال پرواز آن شوند و ادعای تصاحب همه آسمان ها را داشته باشند. چاپ دیجیتال با فرمت عریض پاسخ گوی این نوع محصولات چاپی است.

گروهی از خوانندگان شاید دوست داشته باشند درباره سطوح چاپی و ابعاد چاپ درروش دیجیتال بیشتر بدانند تا در هنگام تصمیم‌گیری درباره واگذاری چاپ محصولات چاپی خودآگاهانه و مقتصدانه و سریع عمل کنند و چاپخانه مناسب را بیابند به‌اصطلاح کار را به کاردان بسپارند.

چاپ دیجیتال برای سطح چاپ، دست شمارا باز گذاشته است به صورتی که کاغذها با گرماژهای مختلف می-توانید استفاده کنید. کاغذها با گرماژهای مختلفی که دارند بر ضخامت کار و کیفیت محصول چاپی شما بسیار تأثیر دارد. هرچه گرماژ کاغذ بیشتر باشد، کاغذ شما ضخیم تر است و وزن بیشتری دارد. در محصولاتی مانند کارت‌پستال و کارت تبریک از کاغذی با گرماژ بالا استفاده می کنند؛ اما کاغذ تراکت، گرماژ کم دارد. البته قابل‌ذکر است؛ در صنعت چاپ به‌طورمعمول گرماژ 60 گرم استفاده می کنند. کاغذ فرقی نمی کند رول باشد و یا ورق، در هردو صورت در این نوع چاپ کاربرد دارد. در چاپ معرفی شده سطحی از جنس هایی به‌غیراز کاغذ هم برای چاپ کاربرد دارند، به همین دلیل شما می توانید سفارش بنر و فلکسی بدهید؛ اگرچه محدودیت‌هایی نیز در این زمینه دارد. البته باید اعتراف کنیم در چاپ دیجیتال رنگ های استفاده‌شده رنگ‌های اصلی هستند و استفاده از چندرنگ قیمت محصول چاپی شمارا بالا خواهد برد. درباره ابعاد هم در قسمت بالا ذکر کردیم در همه ابعاد این شیوه کاربرد دارد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از روش چاپ دیجیتال که سبب شده است مشتریان هرروز تمایل بیشتری به این روش نشان دهند؛ تحویل فوری آن است که در کنار تنوعی که به آن اشاره کردیم به‌عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی باشد که عجله دارند. محصول را اگر خود شما طراحی کرده باشید، می توانید به‌راحتی به چاپخانه سفارش دهید و درصورتی‌که چایخانه وقت داشته باشد و بسته به کار شما، چندساعته تحویل دهد. درست است کیفیت کار به‌اندازه افست نخواهد بود، اما افست که چند روز زمان نیاز دارد نمی تواند مثل چاپ دیجیتال کار شمارا با سرعت راه بیندازد.

ضرورت و اهمیت چاپ کارت ویزیت

یکی از ابزار ها و ملزومات راحت و مقرون به صرفه در زمینه بازاریابی و انتقال پیام تاثیر گذار به مخاطب، چاپ کارت ویزیت می باشد. همچنین کارت ویزیت به دلیل سهولت در حمل و سهولت در دسترس بودن همواره در هر موضوع تبلیغاتی مد نظر قرار می گیرد. کارت ویزیت به راحتی قابل انتقال به افراد مختلف بوده و به دلیل حجم کم و مناسب، به راحتی در جیب، کیف پول و کشوی میزها جا داده می شود. به دلیل همین ویژگی های مطلوب، این محصول به راحتی می تواند در تسریع بخشیدن به هدف های مد نظر هر کسب و کاری، کمک شایانی انجام دهد. کارت ویزیت با وجود اینکه به ظاهر ممکن است تبلیغ ساده ای به نظر برسد، اما در دل خود در زمینه بازاریابی و تبلیغات حرف های بسیاری به همراه دارد. طراحی کارت ویزیت اگر خاص و خلاقانه اعمال شود، تاثیر گذاری آن در ضمیر و ذهن مخاطب مورد نظر نیز عمیق تر و مطلوب تر خواهد بود. در اغلب موارد بر روی کارت ویزیت اطلاعات و داده هایی نظیر موضوع فعالیت کسب و کار، سرویس ها، خدمات، محصولات ارایه شده، نشانی دفتر کار واحد صنعتی، لوگو، نشانه آن و اطلاعات تماس قرار داده می شود. اشخاص یا واحد های تجاری می توانند با بهره مندی از کارت ویزیت محصول ارایه شده مورد نظر خود را در عرصه تبلیغات معرفی نمایند.

مزیت های چاپ کارت ویزیت

یکی از شاخصه های بارز و مهم چاپ کارت ویزیت، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. با بهره گیری از کارت ویزیت مناسب می توان در کمترین زمان ممکن داده های مفید و مناسب حوزه کسب و کار و محصول مد نظر را به مخاطب انتقال داد. قابلیت حمل و جابجایی راحت این محصول به وسیله مشتری نیز یکی از مزیت های تاثیر گذار آن به شمار می رود. با ارایه این ابزار به مخاطب و جلب نظر او، برای سال های طولانی می توان از جنبه های تبلیغاتی آن برخوردار شد. در صورت جلب نظر مخاطب، کارت ویزیت به صورت نا محدود در جلوی چشم او قرار دارد. کارت ویزیت به شیوه غیر مستقیم پیام تبلیغاتی و بازاریابی مورد نظر خود را به مخاطب منتقل می نماید. از مزیت های مهم دیگر چاپ کارت ویزیت می توان به تداعی کننده مطلوب موضوع کسب و کار به مخاطب، تسریع راه های دستیابی به اهداف تبلیغاتی مورد نظر، قابلیت فراهم آوردن بستری مناسب و تاثیر گذار برای معرفی محصول و سهولت در دسترسی را ذکر نمود.

روش های چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت به روش چاپ دیجیتال یا فوری، چاپ افست اختصاصی و چاپ افست عمومی انجام می پذیرد. برای محصولات چاپی دارای تیراژ زیاد و همنیطور با کیفیت به طور معمول از چاپ افست استفاده می گردد. در مواقعی که نیاز به چاپ کارت ویزیت در کمترین زمان ممکن و در تیراژ محدود و کم باشد، چاپ دیجیتال بهترین گزینه انتخابی می باشد. در مواقعی که نیاز به کارت ویزیت با سایز مخصوص و قالب سفارشی باشد، می توان از چاپ اختصاصی در این زمینه استفاده نمود. معمولا در چاپ اختصاصی بنابر نظر مشتری و متناسب با سلیقه او، فرآیند چاپ اعمال می گردد. از نظر قیمت نیز هزینه این نوع چاپ بالاتر و بیشتر می باشد.

آشنایی با سایز و جنس کارت ویزیت

بهره گیری از رنگ های مناسب و مطلوب در اطلاعات قرار گرفته در چاپ کارت ویزیت، می تواند باعث جلب نظر مخاطب در اولین نگاه به آن شود. قرار دادن اطلاعات کاربردی و مهم در مندرجات کارت نیز نباید از نظر دور بماند. استفاده از کارت ویزیت خلاقانه علاوه بر مورد توجه واقع شدن، به دلیل چرخیده شدن دست به دست، به صورت همیشگی می تواند به عنوان ابزاری تبلیغاتی مقرون به صرفه و کاربردی مورد استفاده واقع شود. همچنین چاپ کارت ویزیت منحصر به فرد و خاص در جلب توجه مشتری، تاثیر گذاری بیشتری را با خود به دنبال دارد.

بهترین روش چاپ در چاپخانه مدرن

چاپخانه های امروزی با توجه به عجین شدن صنعت چاپ با دنیای تبلیغات و بازاریابی و هنر دیگر مانند گذشته نا منعطف و سخت و زمخت نیست. هنر گویا دل‌سنگ چاپ را نرم کرده است، سرب را آب کرده، زیبایی و لطافت را با این صنعت عجین کرده است. مگر می شود تصویر و شکل و شمایل وارد صنعتی شود؛ اما خیال و خیال‌پردازی جایی باز نکند و آنجاست که خیال و خیال‌پردازی می‌آید و خود آن صنعت را هم به سمت پیشرفت بیشتر هل می‌دهد. انگار رشد کردن هم مانند خواب و خواب‌زدگی و تنبلی واگیر دارد.

2121

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان