چند نفر از صندوق بازنشستگی کشوری حقوق می‌گیرند؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در پایان سال ۱۳۹۷، تعداد حقوق‌بگیران این صندوق یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۳۴ نفر و تعداد ۹۹۲ هزار و ۱۷۴ نفر نیز کسورپرداز صندوق بازنشستگی بوده‌اند.

چند نفر از صندوق بازنشستگی کشوری حقوق می‌گیرند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید میعاد صالحی گفت: براساس آخرین اطلاعات منتشرشده در فصلنامه آماری شماره هفدهم صندوق بازنشستگی کشوری (زمستان 97) که توسط گروه آمارِ دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم ها تهیه شده است، در حال حاضر میانگین سن حقوق بگیران در زمان بازنشستگی به طور میانگین 51.51 سال و میانگین سن حقوق بگیران 63.5 سال است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، در پایان سال 1397، 82 درصد حقوق بگیران صندوق افراد بازنشسته، یک درصد ازکارافتاده و 17 درصد شاغل متوفی و بازنشسته متوفی بوده اند.

صالحی گفت: این تعداد جمعا افزون بر 342 هزار نفر وراث وظیفه بگیر دارند که 58 درصد از آنها همسر فرد فوت شده بوده اند و 40 درصد ایشان کسانی هستند که فرزند متوفی هستند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات منتشر شده در فصلنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری، استان تهران با 305 هزار و 229 نفر بیشترین تعداد حقوق بگیر و استان خراسان شمالی با 10 هزار و 933 نفر کمترین حقوق بگیر را دارند.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه نسبت مردان به زنان در بین حقوق بگیران 68 به 32 است، توضیح داد: تعداد کل حقوق بگیران صندوق نسبت به زمان مشابه سال قبل بالغ بر 4 درصد افزایش داشته است.

صالحی افزود: توزیع دستگاهی حقوق بگیران نشان می دهد بالاترین تعداد حقوق بگیران صندوق به ترتیب مربوط به وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی است.

235235

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان