۱۴ داستان و رمان نوجوان در آستانه انتشار

دبیر شورای رمان و داستان حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان اینکه این مرکز پنج رمان نوجوان آماده چاپ دارد گفت: نوجوانان این نسل، بزرگتر از سن‌شان فکر می‌کنند.

14 داستان و رمان نوجوان در آستانه انتشار

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن احمدی، دبیر شورای رمان و داستان حوزه هنری کودک و نوجوان، با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به حوزه داستان و رمان نوجوان گفت: این مرکز در حال حاضر 14 داستان و رمان ویژه نوجوانان در دست انتشار دارد و سفارش چهار اثر جدید را نیز به نویسندگان توانمند این حوزه داده است.

وی گفت: «گم بی» به قلم مهناز فتاحی، «مردان نخیله» به نویسندگی زینب امامی‌نیا، «اینجا که مشهد نیست» نوشته اسماعیل فیروزی و «قاب شکسته» به قلم محسن هجری، مجموعه دستان‌هایی است که ویژه نوجوانان به نگارش درآمده و برای چاپ به انتشارات سوره مهر تحویل شده است.

دبیر شورای رمان و داستان حوزه هنری کودک و نوجوان اضافه کرد: در حوزه رمان نوجوان نیز آثار «کارآگاه سرکرده» به قلم داریوش عابدی، «قلب کوچک سپهر» به قلم مهناز فتاحی، «چوپاچو» و «در سینه‌ام اسبی می‌دود» نوشته شاهین رهنما، «فرار به جابلقا» به قلم اکبر صحرایی و «شب طولانی» نوشته عبدالرحمان اونق آماده چاپ است. ضمن اینکه رمان دو «روایت از یک عکس» به قلم ابراهیم حسن بیگی نیز به تازگی منتشر و روانه بازار شده است.

احمدی در ادامه گفت: تعریف ما از نوجوان، سن 12 تا 18 سال را دربر می‌گیرد، اما واقعیت این است که نوجوانان این سن، بسیار بزرگتر از آن چه ما می‌پنداریم، فکر می‌کنند. انتظار ما از نویسندگانی که برای این رده سنی می‌نویسند، این است که آنها را بزرگتر ببینند و موضوعاتی را بنویسند که امروز دغدغه آنها محسوب می‌شود.

 

دبیر شورای رمان و داستان حوزه هنری کودک و نوجوان اضافه کرد: نوجوانان این دوره به موضوعات تخیلی و ژانر وحشت علاقه بسیاری دارند، این نکته بسیار حائز اهمیت است که نویسندگان دغدغه های نوجوانان این نسل را بشناسند و مطابق با سلیقه و خواست آن ها به تولید اثر بپردازند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان