پشت پرده خروج مواد غذایی مورد نیاز مردم از کشور

پشت پرده‌ی خروج برخی اجناس مورد نیاز مردم صرفاً سودطلبی نیست، بلکه فکر، نقشه و مقاصد سوئی در این قضایا وجود دارد.

پشت پرده خروج مواد غذایی مورد نیاز مردم از کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  در دیدار اخیر جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با رهبر انقلاب ایشان اظهارات ارزشمندی را درباره خروج کالاهای مورد نیاز مردم از کشور داشتند که هدف این اقدامات کسب سود نیست و مقاصد سوئی را دنبال میکنند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند:« یکی از موانع تحقق رونق تولید، «قاچاق» است که امروز به‌صورت دوطرفه درآمده است و علاوه بر واردات قاچاق، برخی اجناس مورد نیاز مردم و بخش کشاورزی نیز از کشور خارج می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: پشت پرده‌ی برخی از این موارد صرفاً سودطلبی نیست، بلکه فکر، نقشه و مقاصد سوئی در این قضایا وجود دارد که نیروی انتظامی باید با مراقبت کامل، با آنها برخورد کند.»

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: نفوذی‌های دشمن در  معیشت مردم اخلال ایجاد می‌کنند 

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در اسفند سال گذشته در نشستی با اشاره به اینکه نفوذی‌های دشمن در امر معیشت و تغذیه مردم اخلال ایجاد می‌کنند اظهار کرد: نفوذی‌های دشمن هم در بخش تغذیه و معیشت مردم تاثیر دارند. آنها یک روز پوشک را مسئله می‌کنند یک روز گوشت را و حالا هم آرد یک مسئله شده است.

روحانی:بخش مهمی از موادغذایی کشور قاچاق می شود

بنابراین گزارش این اظهارات، توسط حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهور نیز در نشستی در جمع روسای وزارت جهاد کشاورزی تکرار شده و وی گفته بود که بخش مهمی از موادغذایی کشور قاچاق می شود.

وی همچنین افزود: متأسفانه دلالان با سوء استفاده از شرایط، این کالاها را به آن سوی مرزها قاچاق می‌کنند که باید با آن مقابله شود و نهادهای مسوول، با دقت موضوع را پیگیری کنند.
 

قاچاق کالا روان بازار را به هم ریخته است

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور در این ارتباط در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با توجه به برآورد مسئولان مبنی بر نیاز دام زنده در داخل و ممنوعیت خروج این محصول از کشور، خروج غیرقانونی این محصول بازار را به هم می ریزد.

وی افزود: این تاثیر بیشتر از آنکه از لحاظ کمی تاثیر گذار باشد، از لحاظ روانی تاثیر گذار است و باعث افزایش قیمتها در بازار داخلی میشود.

دشمنان پول خرج می کنند که بازار ایران با کمبود کالا موجه شود

جان فدا مجری طرح کشتارگاه های بهداشتی در کشور نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در شرایط فعلی در جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان و کشورهای بدخواه ما در این شرایط با ورود به بازار ایران، اقداماتی غیر از تجارت و کسب سود در بازار انجام می دهند.

وی افزود: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان سعودی  پول خرج میکنند که بازار ایران با کمبود کالا موجه شود و قیمت اجناس در آن افزایش یابد.

جان فدا اظهار داشت: زمانیکه قیمت دام زنده در ایران به شدت  بالا رفته بود، آنها این محصول را  در مرزهای ایران تا سه برابر قیمت خریداری و 100 هزار تومانی برای هرکیلوگرم دام زنده پول پرداخت می کردند.

بنابراین گزارش برای رفع این مشکلات باید بر روند خروج و قاچاق کالا از کشور دقت بیشتری صورت گیرد؛ به عنوان مثال برای مقابله با قاچاق دام زنده طرحی مبنی بر پلاک کوبی دام زنده توسط سازمان دامپزشکی به ستادمباره با قاچاق کالا ارائه شد  که این امر جابجایی دام زنده را دشوار کرد و به طور عملی از میزان خروج غیرقانی دام زنده از کشور کاست؛ این امر در نتیجه در بازار داخلی تاثیر محسوسی گذاشت.

گزارش از ابراهیم نژادرفیعی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان