کاراکاس ادعای واشنگتن درباره مداخله روسیه در ونزوئلا را رد کرد

سفیر ونزوئلا در روسیه ادعا‌های آمریکا مبنی بر مداخله مستقیممسکو در امور داخلی کشورش را رد کرد.

کاراکاس ادعای واشنگتن مبنی بر مداخله روسیه در ونزوئلا را رد کردبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ کاراکاس ادعا‌های آمریکا در مورد مداخله روسیه در امور ونزوئلا را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «کارلوس رافائل فاریا تورتوسا» سفیر ونزوئلا در روسیه روز سه شنبه اعلام کرد کاراکاس قویا هرگونه اتهام آمریکا مبنی بر مداخله مستقیم روسیه در امور ونزوئلا را رد کرده و اعلام می کند ونزوئلا و روسیه با هم همکاری می‌کنند.

فاریا تورتوسا در جمع خبرنگاران گفت:" ما می‌توانیم انتظار هرگونه اظهارنظری را از سوی آمریکا داشته باشیم. اما باید بدانید که اقدامی عینی پشت هرگونه اظهارنظر وجود دارد ... اما دولت ما جز همکاری، همکاری بیشتر و گسترش همکاری در عرصه‌های مختلف شاهد هیچ مداخله مستقیمی (از سوی روسیه) نیست. این چیزی است که میان روسیه و ونزوئلا وجود دارد. ما به شدت اتهامات آمریکا مبنی بر هرگونه دخالت مستقیم در امور ونزوئلا را رد می‌کنیم. "

آمریکا تاکنون بار‌ها چندین کشور از جمله روسیه را به مداخله مستقیم در بحران سیاسی ونزوئلا متهم کرده است.
 
در همین راستا «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روسیه را به مداخله در امور ونزوئلا متهم کرد.

روسیه نیز مکررا این ادعا را رد و بر قانونی بودن حضور نظامیان خود در ونزوئلا تاکید کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در پاسخ به همتای آمریکایی خود اعلام کرد نیرو‌های روسیه مطابق توافق دفاعی مسکو و کاراکاس بوده و در حال حاضر به نظامیان ونزوئلایی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی که پیشتر از روسیه خریداری کرده بودند، مشغولند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان