حذف تدریجی معاونت فرهنگی در دانشگاه تهران + عکس

دانشکده های دانشگاه تهران در اقدامی تامل برانگیز اقدام به حذف معاونت فرهنگی از چارت سازمانی خود کردند.

حذف تدریجی معاونت فرهنگی در دانشگاه تهران + عکس

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه تهران در اقدامی تامل انگیز در صدد حذف و کم رنگ کردن  معاونت فرهنگی _ دانشجویی در چارت جدید سازمانی خود   است.

تصمیم  این دانشگاه  در کمرنگ کردن نقش معاونت فرهنگی در مجموعه سازمانی خود  را می توان با مراجعه به سایت برخی از دانشکده های دانشگاه تهران مانند دانشکده جغرافیا، روانشناسی و علوم تربیتی و ادبیات و علوم انسانی، فنی ، اقتصاد و مدیریت  به خوبی مشاهده کرد.

قرار دادن بخش فرهنگی ذیل بخش دانشجویی در دانشکده جغرافیا

 

ادغام معاونت فرهنگی با دانشجویی در دانشکده روانشناسی 

 

حذف معاونت فرهنگی در دانشکده ادبیات

*همانطور که ملاحظه می شود هر دانشکده به شکلی متفاوت در پی انجام این تغییر است. برخی دانشکده ها معاونت فرهنگی را ذیل بخش دانشجویی قرار داده و برخی دیگر امور فرهنگی را تحت عنوان معاونت اجرایی قرار داده اند.

به نظر می رسد،  دلیل مسئولان دانشگاه تهران برای این تصمیم، چابک سازی  مجموعه سازمانی است اما با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ و ضرورت توجه به آن در مادر دانشگاههای کشور سوالی که از سوی بعضی اساتید و مسئولین دغدغه مند دانشگاه مطرح می شود این است که چرا باید معاونت با اهمیتی چون معاونت فرهنگی با سایر معاونتها ادغام و یا به تعبیری حذف  شود.  آیا این اقدام باعث بی توجهی به  مسائل فرهنگی در این دانشگاه نخواهد شد و گویای بی اهمیتی این موضوع برای مسئولین دانشگاه نیست؟! 

 

نکته قابل تامل در این زمینه اجرای بی سر و صدا و تدریجی  این تغییر در دانشکده های دانشگاه تهران است. 

اتفاقات اخیر دانشگاه تهران و هجمه به ارزش های اسلامی و فرهنگی دانشگاه توسط برخی عناصر مشکوک را می توان در کنار تصمیم دانشگاه در اصلاح ساختار سازمانی و حذف مقوله فرهنگ در دانشگاه تهران بهتر درک کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان