مستقلین به دنبال ائتلاف بین ۳ فراکسیون در انتخابات هیات رییسه/ ولایی‌ها: لیست مستقل می‌دهیم/ اخبار متناقض درباره لیست امیدی‌ها

سخنگوی فراکسیون مستقلین در مجلس به دو فراکسیون دیگر پیشنهاد داده در انتخابات هیات رییسه مجلس ائتلاف کنند.

مستقلین به دنبال ائتلاف بین 3 فراکسیون در انتخابات هیات رییسه/ ولایی‌ها: لیست مستقل می‌دهیم/ اخبار متناقض درباره لیست امیدی‌ها

به گزارش خبرآنلاین، چند روز مانده به آخرین انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس دهم، رایزنی های سه فراکسیون امید، ولایی و مستقلین برای معرفی لیست نهایی کاندیداها بالا گرفته است. حال و هوای صحن و لابی پارلمان هم امروز تحت الشعاع این انتخابات بود. آنچنان که مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در چندین نوبت به نمایندگانی که در گوشه و کنار صحن گعده کرده بودند تذکر داد، گعده هایی که به نظر می رسید بیشتر با موضوع انتخابات هیات رییسه شکل گرفته بود.

پیشنهاد مستقلین به فراکسیون‌ها؛ همه با هم ائتلاف کنیم

 مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس و سخنگوی فراکسیون مستقلین هم در بخشی از نطق خود گریزی به انتخابات هیات رییسه مجلس زد و گفت: ما سه سال با هم کار کردیم هیأت رئیسه در حد بضاعت خود تلاش‌هایی کرده است. شهادت می‌دهم که کم و کاستی از جانب هیأت رئیسه وجود نداشته، پیشنهاد می‌کنم که هر سه فراکسیون ائتلافی کنیم تا یک سال باقیمانده نیز استمرار خدمت هیأت رئیسه مجلس را داشته باشیم.

فراکسیون ولایی؛ ائتلاف نمی‌کنیم، لیست مستقل می‌دهیم

این پیشنهاد لاهوتی اما به سرعت با واکنش سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی روبرو شد.

سیدحسین نقوی حسینی، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس، گفت:همان طور که تاکنون فراکسیون نمایندگان ولایی برای معرفی نامزدهای هیئت رئیسه با هیچ فراکسیونی ائتلاف نکرده، در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه ائتلاف نمی‌کند و فهرست مستقل خود را اعلام خواهد کرد.

به گفته وی، مجمع عمومی فراکسیون ولایی در مورد هیچیک از نامزدها برای جایگاه‌های هیئت رئیسه تصمیم گیری نکرده است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین اظهار کرد: بر این اساس اگر اعضای از فراکسیون مصاحبه‌ای در این باره داشته، تنها نظر شخصی خود را اعلام کرده‌اند. فراکسیون ولایی بعد از آخرین جلسه مجمع عمومی رسماً نامزدهای خود را برای جایگاه‌های هیئت رئیسه آن هم به صورت مستقل اعلام می‌کند؛ قطعاً این فهرست ائتلافی نیست.

خبرهای متناقض از لیست امیدی ها برای انتخابات هیات رییسه

فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید هم در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته به جلسه امروز مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس اشاره کرده و گفته است: در جلسه امروز مجمع عمومی فراکسیون امید بحث و بررسی‌ها در مورد انتخابات هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی انجام شد و اعضا نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را ارائه دادند و قرار شد تصمیم گیری نهایی در مورد انتخابات هیات رئیسه مجلس در جلسه روز شنبه در مجمع عمومی این فراکسیون انجام شود.

این درحالیست که خبرگزاری تسنیم لیستی از کاندیدای این فراکسیون برای انتخابات هیات رییسه را امروز منتشر کرد و از اختلاف نظرها بر سر قرار دادن پروانه مافی یا پروانه سلحشوری در لیست کاندیداها خبر داده است. در ادامه لیست کاندیداهای پیشنهادی فراکسیون امید آمده است؛

نام گزینه مسئولیت در هیئت‌رئیسه
محمدرضا عارف رئیس
مسعود پزشکیان نایب رئیس اول
علی مطهری نایب رئیس دوم
عبدالکریم حسین‌زاده دبیر
علیرضا رحیمی دبیر
محمدعلی وکیلی دبیر
علی‌اصغر یوسف‌نژاد دبیر
پروانه مافی و یا پروانه سلحشوری دبیر

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان