راه های کم کردن کالری قهوه روزانه

اگر شما هم جر افرادی هستید که به خوردن قهوه عادت دارید و در کنار آن می خواهید کالری کمتری استفاده کنید بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید. با روش های گفته شده می توانید کالری موجود در قهوه را کاهش دهید.

راه های کم کردن کالری قهوه روزانه

اگر جز افرادی هستید که صبح خود را با قهوه شروع میکنید باید بدانید که تنها نیستید بلکه این عادت تقریبا در بین مردم جهان عادی و محبوب است. اما اگر میزان کالری موجود در قهوه بالا باشد باید بدانید که تاثیر منفی همچین قهوه ای در بدن شما بیشتر از تاثیر مثبت آن است.برای انکه کالری موجود در قهوه نوشیدنی خود را کاهش دهید شکر و چربی اضافه شده در قهوه را با موادی بهتر جایگزین کنید. ت آنجا که می‌توانید سعی کنید عادت‌های نوشیدنی خود را با ترکیب قهوه، چای سیاه، دمنوش و آب بیشتر پر کنید. شناختن مزایای سلامتی می تواند به شما کمک کند که دارای انگیزه بیشتری برای ترک عادت های غلط خود داشته باشید.

از شیرین کننده کم کالری استفاده کنید

قاشق شکری که به قهوه خود اضافه می کنید را با یک شیرین کننده کم کالری یا بدون کالری آن را جایگزین کنید. شما حتی میتوانید زمانی که در کافی شاپ قهوه خود را سفارش می‌دهید درخواست کنید که برای شما از شیرین کننده کم کالری استفاده کند. زمان انتخاب شیرین کنده کم کالری مناسب برای لیوان قهوه یتان  از نوعی از شیرین کننده استفاده کنید که در آن آسپارتام وجود نداشته باشد و این ماده در لیست مواد تشکیل دهنده نباشد. آسپارتام یکی از موادی است که وجود آن باعث نگرانی می‌شود به دلیل اینکه یکی از عوامل ایجاد سرطان دربدن می‌باشد. این مواد همچنین می تواند باعث ایجاد سردرد در بدن افراد شود. شما می‌توانید کالری مصرف شده در قهوه خود را کاهش دهید به تدریج مصرف شیرین کننده را کاهش دهیدو به طور کل آن را حذف کنید. این کار با کم کردن مقدار شیرین کننده در قهوه روزانیتان به تدریج صورت می پذیرد.

جایگزین کردن شیر پرچرب

اضافه کردن شیر به قهوه طعم لذیذی به آن اضافه می کند اما باید بدانید که شیر کالری قهوه را بالا می برد. اگر می خواهید لاغر بمانید بهتر است از شیر کم چرب در قهوه خود استفاده کنید. اگر شما در کافی شاپ ها قهوه مصرف می‌کنید باید بدانید که ممکن است نوتوانید شیر کم چرب استفاده کنید به دلیل آنکه از بسته های از پیش آماده شده برای تهیه قهوه خود استفاده می کنند. شما می‌توانید از شیر سویا یا شیر نارگیل استفاده کنید اما باید بدانید تنها در مقادیر بسیار کم می توانید از این دو نوع شیر استفاده کنید به دلیل انکه خطر بالار فتن قند با استفاده از این دو شیر بسیار بالا می باشد. در واقع لازم نیست شما شیر را به طور کامل از قهوه خود حذف کنید. در واقع کلسیمی که به وسیله قهوه از بدن شما دفع می شود می تواند به وسیله شیر جبران شود. با این حال مقدار کلسیم که به وسیله قهوه از بدن دفع می شود بسیار کم است و تنها با یک تا دو قاشق غذاخوری شیر جبران می شود.

از فوم های کم کالری استفاده کنید

بعضی از فوم های اضافی کم کالری هستند. فوم‌ها مقدار حجم زیادی در فنجان شما می گیرد بجای استفاده از مایع بیشتر از فوم استفاده می شود. به عنوان مثال علاقه خود را به یک فنجان کاپوچینو به جای استفاده از یک لاته همیشگی بیشتر کنید. با این کار می توانید 40 کالری کمتر مصرف کنید.

از سیروپ‌های طعم دهنده استفاده نکنید

اگر در بیرون از خانه قهوه می‌نوشید از باریستا بخواهید که مقدار شات کتری سیروپ به قهوه شما اضافه کند. این کار باعث می‌شود کالری کمتری جذب شما شود. با این عادت می توانید 70 کالری کمتر جذب بدن خود کنید.   

طعم دهنده خود را با دقت امتخاب کنید

یک فنجان قهوه زیبا می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد اما باید بدانید که حاوی مقدار زیادی کالری می باشد. از باریستا خود بخواهید از سیروپ یا شکلات برای تزیین قهوه شما استفاده نکند. یک قاشق غذاخوری شکلا سیروپ یخ زده می تواند 50 کالری به شما اضافه کند. اگر در خانه هستید می توانید از طعم دهنده و تزیین کننده های خامه استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از دارچین استفاده کنید. شما می توانید از یک عطر و طعم اضافه کنید از طعم قهوه خود لذت ببرید و همچنین کالری کمتری مصرف کرده باشید.

سایز کوچکتری از قهوه را سفارش دهید

یکی دیگر از آسان ترین راه ها برای آنکه کالری موجود در قهوه خود را کاهش دهید استفاده و سفارش سایز کوچکتری از قهوه می‌باشد. شما میتوانید عادت خود را تغییر دهید و با سفارش دادن سایز کوچکتری از قهوه کالری کمتری جذب بدن خود کنید. شما با کم کردن سایز قهوه خود می توانید 50 کالری ذخیره کنید.

تا آنجا که می توانید از بلک کافی یا قهوه سیاه استفاده کنید. طعم و عطر قهوه را دارد اما کالری کمتر از آن دارد. همچنین می توانید در رژیم غذایی خود به جای استفاده از قهوه یک وعده خود را با آب جایگزین کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان