مشکلات جنسی، اصلی‌ترین علت افزایش آمار طلاق

ایسنا نوشت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پانزدهم مه را روز جهانی خانواده نام‌گذاری کرده است. این نام‌گذاری اهمیت نهاد خانواده در همۀ جوامع را نشان می‌دهد. در همین زمینه رضایت جنسی یکی از بنیان‌های تحکیم خانواده است.

مریم نکولعل مدیر کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، با اشاره به روز جهانی خانواده، چنین مناسبت‌هایی را فرصتی مناسب برای متخصصان و رسانه‌ها دانست که بتوانند دربارۀ ابعاد مختلف خانواده اطلاع‌رسانی کنند و افزود: هدف از این نام‌گذاری نمادین، ایجاد فرصت برای افزایش آگاهی از مسائل مربوط به خانواده‌ها و فرآیندهای اجتماعی، اقتصادی و جمعیت‌شناختی مؤثر بر آنهاست.

مدیر کلینیک سلامت جنسی ابن‌سینا با اشاره به جایگاه والای خانواده در فرهنگ ایرانی- اسلامی توضیح داد: در شرع و عرف ما خانواده اصیل‌ترین ساختار برای برآوردن نیاز جنسی است. همه ما می‌دانیم که طلاق منفورترین حلال خداوند است، اما متأسفانه آمارها نشان می‌دهند طلاق در جامعه امروز رو به افزایش است. اگر به آمار سازمان ثبت احوال کشور در سال 1396 نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تقریباً در هر شبانه‌روز 478 طلاق و در هر ساعت 19 طلاق به ثبت رسیده است. همچنین، این آمار نشان می‌دهد نزدیک به 60 درصد این طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک و 13 درصد آنها نیز در یک سال اول ازدواج رخ داده است.

وی مشکلات جنسی را یکی از علل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور دانست و افزود: گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که مشکلات جنسی عامل بسیاری از جدایی‌ها است. این متخصص سلامت باروری با اشاره به مخاطرات اجتماعی‌ای که مشکلات جنسی به دنبال دارند، خاطرنشان کرد: نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که این مسائل می‌توانند زمینه‌ساز دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز باشند و باید به نارضایتی جنسی به‌عنوان یکی از دلایل مهم بروز آسیب‌هایی از جمله مصرف مواد مخدر، خشونت و روابط جنسی پرخطر هم توجه کرد.

نکولعل گسترش ارتباطات و هجوم محتواهای جنسی در فضای مجازی را نیز به‌عنوان یک تهدید جدی برای نهاد خانواده برشمرد و یادآور شد: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رضایت جنسی کمتری دارند و نمی‌توانند با همسر خود به‌درستی گفت‌وگو کنند، بیشتر در معرض خطر خیانت کردن به همسرشان در فضای مجازی هستند.

وی در پایان یادآور شد: همان‌طور که مشکلات جنسی می‌تواند باعث فروپاشی نهاد خانواده شود، رضایت جنسی هم با افزایش کیفیت زندگی و افزایش شادکامی همراه است و می‌تواند پایبندی به رابطه زناشویی را افزایش دهد و سبب تحکیم روابط همسران و بنیان خانواده شود. بنابراین، رسانه‌ها و متخصصان باید بیش از پیش در این زمینه آگاهی‌رسانی کنند و اجازه ندهند رسانه‌های بیگانه، با سوءاستفاده از کمبود آگاهی زوج‌های جوان دربارۀ سلامت جنسی، الگوها و معیارهای نادرست را در جامعه ترویج دهند.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه ابن سینا، کلینیک سلامت جنسی ابن سینا با برخورداری از کادر مجرب متخصص و اساتید برجسته دانشگاه کلیه خدمات سلامت جنسی را به مراجعین  ارائه می‌کند.

235238

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان