رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره):

۱۰ هزار دام سبک در مناطق سیل زده توزیع شد

مخبر با بیان اینکه ۱۰ هزار دام سبک در مناطق سیل زده توزیع شد، گفت: استانداری‌ها موظفند که اسامی بهره‌مند آن را در اختیار ما قرار دهند.

10 هزار دام سبک در مناطق سیل زده توزیع شد

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای بازسازی منازل سیل‌زدگان به کمک بنیاد مسکن آمدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تکمیل و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده استان‌های کشور اظهار کرد: پس از سیل اخیر، جزو نخستین دستگاه‌هایی بودیم که در مناطق سیل‌زده حضور یافتیم و در تمامی استان‌ها قرارگاه دایر کردیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 3 میلیون قلم کالا و تجهیزات به مناطق سیل‌زده ارسال کردیم، تصریح کرد: در جریان بازدید‌ها از مناطق سیل‌زده تصمیم بر این شد که ستاد اجرایی چهار فعالیت را در مناطق سیل‌زده انجام دهد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: ارسال بسته‌های لوازم خانگی، توزیع دام سبک، کمک به بازسازی و تعمیر منازل و ایجاد اشتغال، چهار فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق سیل‌زده است.

مخبر با بیان اینکه 30 هزار بسته لوازم خانگی با بودجه‌ای بالغ بر 150 میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده ارسال شده است، گفت: تمامی این بسته‌ها به این مناطق ارسال شده و هم‌اکنون که اینجا هستیم در حال واگذاری است.

وی با تاکید بر ایرانی بودن اقلام بسته‌های لوازم خانگی در سال رونق تولید افزود: طی بخشنامه‌ای در تمامی استان‌ها این درخواست را داشتیم که اگر در استان‌های سیل‌زده کارخانه‌ای تعطیل یا نیمه تعطیل شده است، در تهیه اقلام بسته‌ها از اجناس این کارخانه‌ها استفاده شود؛ کارخانه‌های یخچال‌سازی در لرستان و نیشابور نمونه‌ای از این کارخانه‌ها هستند که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه قبل از اتمام مدت زمانی که وعده دادیم، عمل کردیم، تصریح کرد: 10 هزار دام سبک در مناطق سیل زده توزیع شد؛ استانداری‌ها موظفند که اسامی بهره‌مند آن را در اختیار ما قرار دهند.

مخبر درباره کمک به بازسازی و تعمیر منازل مناطق سیل‌زده گفت: متعهد شدیم با همکاری بنیاد مسکن برای سیل‌زدگانی که با وام‌های دولت نمی‌توانند خانه خود را تعمیر کنند، در تعمیر و بازسازی منازل به آن‌ها کمک کنیم؛ مبالغ متغیر است که آن هم با تشخیص بنیاد مسکن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال 98 متعهد شده تا 100 هزار شغل را در کشور ایجاد کند، یادآور شد: وعده دادیم تا 14 هزار شغل مستقیم و 35 هزار شغل غیرمستقیم را در مناطق سیل‌زده ایجاد کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه 550 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با عمل به وعده‌هایمان مردم را خوشحال کنیم.

لازم به ذکر است این تفاهم‌نامه مشترک در هفت ماده، سه تبصره و سه نسخه تنظیم شد و هر سه نسخه حکم واحد داشته و از تاریخ امضا معتبر و لازم‌الاجرا است؛ عناوین مواد این تفاهم‌نامه شامل موضوع تفاهم‌نامه، جامعه هدف و مشمولین، وظایف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وظایف بنیاد مسکن، نحوه اجرای همکاری‌های مشترک، نحوه پرداخت و هزینه‌کرد اعتبارات و مدت تفاهم‌نامه است.

همچنین مطابق ماده 6 تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) 300 میلیارد ریال (30 میلیارد تومان) را به‌عنوان بخشی از هزینه‌های تعمیر و تکمیل واحد‌های آسیب‌دیده پرداخت می‌کند. این اعتبارات در سه مرحله (30 درصد پس از امضای تفاهم‌نامه امروز، 30 درصد سه ماه پس از امضای تفاهم‌نامه، و 40 درصد 9 ماه پس از تفاهم‌نامه) پرداخت می‌کند. مدت این تفاهم‌نامه 12 ماهه بوده و با نظر کمیته مشترک راهبری و با توافق دو طرف مدت تفاهم‌نامه و میزان مشارکت در سال‌های آینده قابل تمدید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان