شاناهان: برای جنگ با ایران در منطقه نیستیم/تکرار مواضع بی‌سند و مدرک واشنگتن علیه ایران

خبرگزاری فارس: «پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا در جمع خبرنگاران گفت کشورش توانسته حمله ادعایی ایران به نیروهای آمریکا را متوقف کند.

وی در ادامه تصریح کرد حضور نیروهای آمریکا در منطقه برای جنگ با ایران نیست. او همچنین گفت «تهدیدهای ایران» همچنان شدید هستند و نباید آنها را نادیده گرفت. شاناهان گفت امیدوار است ایران در محاسبات خود خطا نکند.

شاناهان در بخشی از سخنانش گفت: «هیچ حمله‌ای به آمریکایی‌ها انجام نشده است. این به معنی آن نیست تهدیدهایی که قبلاً شناسایی کردیم برطرف شده‌اند.»

دو رسانه آمریکایی پنجشنبه گذشته در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده‌ و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای کشاندن او به جنگ با ایران، ناخرسند است.

«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشته ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود.

واشنگتن‌پست هم به نقل از چندین مقام آمریکایی نوشته ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است.

گزارش این دو رسانه آمریکایی و ادعاهای مطرح‌شده در آنها از قول مقام‌های دولت آمریکا را از طرف دیگر می‌توان در راستای نوعی فضاسازی برای چیدن واقعیت‌های میدانی در قالب بازی «پلیس بد-پلیس خوب» و در نهایت تحت فشار گذاشتن تهران برای انتخاب راه گفت‌وگو از دو گانه جنگ-مذاکره دانست.

برخی تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا بر اساس نوعی تقسیم کار در تلاش است شخص ترامپ را «پلیس خوب» و حامی گفت‌وگو با ایران و «جان بولتون» و «مایک پامپئو» را پلیس بد و طرفدار جنگ با ایران به تصویر بکشند.

از این نگاه، دولت آمریکا با اعزام ناو و بمب‌افکن به منطقه به دنبال راه انداختن جنگ روانی و تحت فشار قرار دادن ایران است.

شاناهان: برای جنگ با ایران در منطقه نیستیم

 

تکرار مواضع بی‌سند و مدرک واشنگتن علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا باردیگر به تکرار مواضع بی‌سند و مدرک واشنگتن علیه ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه با طرح ادعایی تکراری و مضحک مدعی شد که «به احتمال زیاد» ایران در پشت «عملیات خرابکارانه‌ای» قرار دارد که در خلیج فارس روی داده است!

پمپئو در گفتگو با خبرنگار شبکۀ رادیویی Salem آمریکا گفت: با توجه به تمام اختلافات منطقه‌ای در یک دهۀ گذشته همچنین شیوۀ این حمله، به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد ایران در پشت این حادثه قرار دارد.

وی در ادامه مصاحبه مذکور اضافه کرد: ما همچنان به تجزیه و تحلیل این وضعیت ادامه خواهیم داد.

شاناهان: برای جنگ با ایران در منطقه نیستیم/تکرار مواضع بی‌سند و مدرک واشنگتن علیه ایران

 

نامزد احتمالی ریاست جمهوری آمریکا: برجام را مرمت می‌کنم

نامزد احتمالی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 عنوان کرد که جنگ با ایران، امنیت ملی آمریکا را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، تولسی گابارد، نامزد احتمالی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 در توییتی نوشت: جنگ با ایران، بسیار بیشتر از جنگ با عراق هزینه به بار خواهد آورد. چنین جنگی امنیت ملی‌مان را به مخاطره می‌اندازد، جان افراد بیشماری را خواهد گرفت و باعث از دست رفتن میلیاردها دلار خواهد شد. من توافق هسته‌ای با ایران را مرمت می‌کنم و از تنش‌ها می‌کاهم. من به جنگ با ایران "نه" می‌گویم.

تلاش متحد ترامپ برای دور ماندن از تنش‌های ایران-آمریکا در خلیج فارس

یک رسانه سعودی گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نزدیکترین متحد ترامپ محسوب می‌شود به فرماندهان ارتش دستور داده است از تنشهای اخیر آمریکا و ایران در خلیج فارس دور بمانند.
یک روزنامه عربستانی چاپ لندن در شماره سه شنبه خود به نقل از منابع امنیتی در تل آویو گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسا و فرماندهان امنیتی خود دستور داده اطمینان حاصل کنند وارد شرایط تنش بین ایران و آمریکا از یک سو و ایران و کشورهای عربی از سوی دیگر نشوند.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «الشرق الاوسط» دستور‌های نتانیاهو در جلسه‌ای با حضور وی به عنوان وزیر جنگ، «آویو کچاوی» رئیس ستاد ارتش ، «یوسی کوهن» رئیس موساد، «معیر بن شبات»، رئیس شورای امنیت ، «ناداو آرگمان» رئیس شین بیت، ژنرال «تامیر هیمن» رئیس رکن اطلاعات ارتش و دیگر مقام‌های ارشد این رژیم صادر شد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو بعد از توجیه شدن در این جلسه نسبت به آخرین وضعیت موجود در خلیج فارس، به افسران بلندپایه گفته که باید اقدام‌هایی برای فاصله گرفتن (رژیم) اسرائیل از این تحولات انجام شود.

یک مقام سیاسی رژیم صهیونیستی در نیز درباره آخرین تحولات منطقه گفت، ایران قدرت خود را برای باز داشتن ترامپ از ورود به عرصه درگیری نشان می‌دهد. ایران در حال ارسال پیام به آمریکا مبنی بر این است که جنگ احتمالی با ایران مانند حمله آمریکا به عراق نیست.

منابع مطلع در تل آویو بر این باورند که در صورت درگیری در منطقه، اسرائیل هدف نخست حملات سپاه ایران خواهد بود. این منابع مدعی هستند که ایران اخیرا تعداد زیادی راکت به گروههای مورد حمایت خود در عراق و سوریه منتقل کرده است.

این در حالی است که «یووال روتم» دبیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با «نگران‌کننده» خواندن افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران، از «جامعه بین‌الملل» خواست فشارها بر ایران را افزایش دهد.(جزئیات بیشتر)

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی نیز در روزهای گذشته ابراز نگرانی کرد که بروز هرگونه تنش با ایران، موجب هدف قرار گرفتن سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

«یووال اشتاینیتس»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت، در صورت شدت گرفتن تنش میان ایران و آمریکا، «حزب‌الله لبنان» و «جهاد اسلامی فلسطین» با موشک‌ به ما حمله می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان