بررسی سیاست، جامعه و اقتصاد فوتبال در مستند دریبل

مجموعه مستند «دریبل» با نگاهی متفاوت به موضوع فوتبال پرداخته است. این مستند اکنون آماده پخش شده است.

بررسی سیاست، جامعه و اقتصاد فوتبال در مستند دریبل

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، پدرام بهرامی کارگردان و مستندساز است. جدیدترین اثر او که در ایام تعطیلات نوروز روی آنتن رفت، مجموعه مستند «کوله نارنجی» بود که با استقبال خوبی همراه بود. او این روزها ساخت مجموعه مستند جدیدی را آغاز کرده است. مستندی که به تاثیر فوتبال بر مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد. 

این کارگردان در گفتگو با تسنیم درباره مجموعه مستند «دریبل» گفت: دریبل یک مجموعه مستند 10 قسمتی است که از ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به موضوع فوتبال می‌پردازد و تلاش می‌کند با نگاه جدید و از دریچه‌ای متفاوت، تحلیل دیگری از فوتبال و حواشی آن ارائه دهد. برای مثال، کشور بزریل را در سال 2014 مورد بررسی قرار می‌دهیم و می‌بینیم که برگزاری جام جهانی در این کشور، چگونه رشد اقتصاد این کشور را دگرگون کرد. هم‌چنین تاثیر آن بر اقتصاد دیگر کشورها را نیز تحلیل می‌کنیم. به عنوان مثال دیگر، فوتبال در بسیاری از اتفاقات سیاسی دنیا نیز تاثیر زیادی داشته است. این که سیاسیون چگونه با چسباندن خود به فوتبال و جهت دادن به آن مقاصد دیگر خود را جلو می‌برند. 

بهرامی در مورد روند تولید و پخش این مستند گفت: تحقیق و پژوهش این مجموعه در حدود 7 ماه به طول انجامید. تلاش کردیم تا با بررسی ابعاد مختلف این موضوع، به جمع‌بندی برسیم. تاثیر فوتبال در سیاست و اقتصاد از جمله موضوعاتی بود که وقت زیادی را در تحقیق از ما گرفت. این مجموعه 10 قسمتی است که تاکنون 3 قسمت از آن از شبکه سه سیما و مستند پخش شده است.

 عوامل ساخت مجموعه مستند «دریبل» عبارتند از: تهیه‌کننده عطا پناهی، کارگردان و تدوین پدرام بهرامی، فیلمبردار مسلم تهرانی و مهدی آزادی و نویسنده مهدی اسدزاده.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان