واکنش ایران به درخواست فرانسه درباره برجام

ایران بخشی از قدرت جهان عرب است/واکنش تهران به اتهامات اخیر کانادا

خبرگزاری فارس: در صفحه توئیتر دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره نوشته شده است: تعیین تاریخ برای برگزاری کنفرانس منامه با هدف اجرای مرحله دیگری از معامله قرن علیه فلسطین، همگام با تشدید فشارهای آمریکا علیه ایران.

در این توئیت آمده است: روشن است که تشدید فشارها بر ایران و ایران هراسی، جزیی از نقشه راه آمریکا و همپیمانانش برای اجرای معامله قرن است. ایران بخشی از قدرت جهان عرب است.

،نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) در منامه برگزار شود.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه(دیروز) گفت که درباره برگزاری این کنفرانس با فلسطینی ها مشورت نشده است.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای به برگزاری نشست اقتصادی آتی در بحرین واکنش نشان داد و گفت که این اقدام باعث تضییع بیشتر حقوق فلسطینی ها می‌شود.

ایران بخشی از قدرت جهان عرب است

پاسخ وزارت خارجه به بیانیه ضد ایرانی کانادا
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه اخیر وزارت خارجه کانادا و طرح اتهامات واهی علیه ایران را موجب شگفتی و نشانگر نادیده گرفتن عامدانه واقعیات از سوی دولت کانادا و متاثر از رقابت‌های انتخاباتی در این کشور دانست

خبرآنلاین: موسوی گفت: دولت کانادا اقدامات غیر قانونی و غیر متعارفی علیه جمهوری اسلامی ایران به عمل آورده است که باید پاسخگوی این اقدامات باشد؛ متاسفانه این اقدامات غیر قانونی و یکجانبه باعث تخریب تعاملات و روابط خوب گذشته بین دو کشور شده است.

 

کنایه موسوی به همتای فرانسوی

سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات همتای فرانسوی خود واکنش نشان داد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه که از ایران خواست شدیدا به برجام پایبند باشد و آنها هم مصمم به حفظ برجام هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دقیقا به همان شکلی که فرانسه و شرکای اروپایی آن در طول یک سال گذشته از برجام حمایت کرده و آن را اجرا کرده اند، با تمام توان از برجام حمایت کرده و تمام تلاش خود را - درست مانند فرانسه - برای اجرای آن به کار گیرد.

وی افزود: فکر می کنیم حتما چنین رفتاری باید برای فرانسوی های مدعی حمایت از برجام کاملا قانع کننده باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان