کتابی که رییس سازمان سینمایی برای خواندن پیشنهاد کرد

حسین انتظامی با انتشار تصویری از کتابی درباره چالش‌های همکاری بین استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ در ایران از شباهت این کتاب با کتاب مشهور «مردان مریخی، زنان ونوسی» نوشت.

کتابی که رییس سازمان سینمایی برای خواندن پیشنهاد کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رییس سازمان سینمایی در صفحه شخصی‌اش درباره کتاب «بزرگ مریخی، کوچک ونوسی» نوشت. 

«نامگذاری خلاقانه این کتاب به «مردان مریخی، زنان ونوسی» اشارت دارد که در زمان خود، خوانندگان پرشماری یافت و در زمره پرفروش‌ها بود. آن کتاب می‌گفت جملات واحد در دستگاه مختصات ادراکی مرد و زن، معانی متفاوتی دارد و اگر زن و مرد در مواجهه با یکدیگر نتوانند جمله طرف مقابل را در دستگاه مختصات جنسیت خود او تفسیر و تاویل کنند، سوء‌تفاهم و سپس مجادله و قهر پیش می‌آید. مثال‌های جالب و ملموسی هم داشت البته.
این کتاب هم به تصورات متفاوت بزرگ‌های مریخی(کارخانجات و صنعت) و کوچک‌های ونوسی (دانش‌بنیان‌ها، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا) می‌پردازد و با ذکر تجربه‌ها و مثال‌هایی زمینه‌های اختلاف و بزنگاه‌های جوش خوردن یا نخوردن رابطه را مطرح می‌کند. 
جدایی تاسف‌بار صنعت و دانشگاه، دهه‌های متمادی موضوع بحث بوده است. هر یک، دستگاه مختصات ذهنی خود را داشته‌اند. از نگاه صنعت، پژوهشگران و دانشگاهان یک مشت آدم‌های هپروتی، خرج‌تراش، غیرواقع‌بین، غیرمسئول، کند و نازک نارنجی بوده‌اند و از نگاه دانشگاهیان، صنعت‌مداران عده‌ای بیسواد، غیر به روز ، سودجو ، خوش‌شانس، خودمحور و مستغنی بوده‌اند. نتیجه این ذهنیت‌ها هم روشن است. اتصال و همدلی و هم‌افزایی رخ نمی‌دهد و طرفین در سوء تفاهمی تاریخی، همچنان از یکدیگر دورتر می‌شوند.

این کتاب کاربردی تلاش دارد اولا با ذکر تجربه‌های واقعی و ملموس، بلندپروازی‌های غیرمنطقی نوآمدگان را تعدیل کند و به آنها بفهماند فریب استعداد و خلاقیت و نوآوری و هوش خود را نخورند و بدانند آن نعمات و توانایی‌ها ضرورتا به معنای موفقیت در بازار نیست. ثانیا به آنها گوشزد کند دلیلی ندارد از روز اول، صاحب همه چیز شوند و بیشتر به « برد- برد» بیندیشند. ثالثا صنعت را متوجه ظرفیت‌های بی‌بدیل این جوانان بکند و امکان جهش در اثر پیوند با آنان را. این کتاب  آداب و ترجمان مواجهه مریخی‌ها – ونوسی‌ها را با ذکر مثال‌هایی واقعی و شیرین بیان می‌کند و در واقع کتاب لغت برای طرفین است تا بهتر جوش بخورند و اسباب موفقیت خود و توسعه کشور شوند.»

258258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان