لزوم استفاده از فرصت تحریم‌ها برای حل مشکلات ساختاری اقتصاد کشور

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسولان دولت، خواستار استفاده از فرصت تحریم ها برای حل و فصل مشکلات ساختاری کشور شد.

لزوم استفاده از فرصت تحریم‌ها برای حل مشکلات ساختاری اقتصاد کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان نهمین دوره اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تحلیل وضعیت اقتصادی کشور در سال 98 اظهار کرد: ما در سال٩٧،سال سختی را پشت سر گذاشتیم و تورم نقطه به نقطه 50 درصدی را تجربه کرده و به نظر می‌آید با توجه به کاهش درآمد های نفتی و محقق نشدن درآمدهای بودجه ای دولت در سال ٩٨، تورمی بیش از تورم سال گذشته را خواهیم داشت چراکه دولت سعی میکند کسری بودجه خود را با استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه جبران کند که این موارد باعث افزایش پایه پولی و تورم خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: علاوه بر این، رشد اقتصادی کشور در سال ٩٧، منفی بود و در سال جاری نیز این رشد منفی اقتصادی ادامه خواهد داشت و این یعنی در پایان سال جاری، حجم اقتصاد کشور به نسبت سالهای گذشته قطعا کوچکتر خواهد شد.
خوانساری با بیان اینکه گسترش تحریم ها، فشار بر بخش خصوصی و تجارت و مبادلات بانکی را بیشتر خواهد کرد افزود: در چنین شرایطی با توجه به آنکه درآمد های بنگاه‌های اقتصادی کاهش می‌یابد ولی در عین حال درآمدهای دولت در بودجه از محل مالیات بیشتر شده است و این یعنی فشار بیشتر بر فعالان اقتصادی کشور.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری روند تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی بیشتر می‌شود گفت: در سال ٩٧ تعدادی از بنگاه‌های کشور به تعطیلی کشیده شدند و به نظر می‌رسد امسال تعداد بیشتری بنگاه‌های اقتصادی تعطیل خواهد شد.
خوانساری در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسولان دولت، خواستار استفاده از فرصت تحریم ها برای حل و فصل مشکلات ساختاری کشور شد.
وی همچنین در خصوص وظایف اتاق بازرگانی تهران گفت؛ اعضای اتاق بازرگانی تهران در این دوره، وظایفی به مراتب سخت‌تر از دوره‌های قبل دارند و اتاق تهران باید تلاش کند در این شرایط سخت اقتصادی، مسولیت های بیشتری را عهده‌دار شود و دولت نیز باید بداند که به حاشیه رفتن بخش خصوصی در این شرایط، باعث متضرر شدن کشور و دولت خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از سخنانش، اصلاح فضای کسب و کار را مهمترین اولویت کشور در شرایط فعلی دانست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما دوره سختی را آغاز کرده ایم و لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید بر پتانسیل های درونی کشور متمرکز شویم و بدانیم مشکلات زیادی پیش روی ما قرار دارد ولی نباید ناامید شویم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان