اعتراف سارقان ۸ میلیارد تومانی به ۳۷ فقره سرقت منزل

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل در محدوده شمال تهران، گفت: این سارقان در تحقیقات انجام شده به ۳۷ فقره سرقت اعتراف کردند.

اعتراف سارقان 8 میلیارد تومانی به 37 فقره سرقت منزل

اعتراف سارقان 8 میلیارد تومانی به 37 فقره سرقت منزلبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال"، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با شکایت‌های مکرر شهروندان ساکن محدوده‌های شمال و مرکزی تهران به کلانتری‌های های محل، در خصوص سرقت از منازلشان، تحقیقات پیرامون این ماجرا از سوی ماموران تجسس کلانتری‌ها آغاز شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: ماموران کلانتری‌های محله‌هایی که سارقان مرتکب جرم شده بودند، مشخص کرد که سارق یا سارقان با پرسه‌های شبانه در محله‌های مرکزی و شمالی تهران، همچون، گاندی، بهشتی، قلهک، دربند، نیاوران و تجریش، خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی کرده و با تخریب توپی در‌های ورودی منزل اقدام به سرقت‌های میلیونی می‌کند.

وی افزود: با توجه به میزان بالای سرقت‌ها و افزایش شکات، پرونده تحت عنوان سرقت از منزل، به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی سارق یا سارقان وارد ماجرا شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

سرهنگ دستخال، تصریح کرد: با آغاز تحقیقات، تعدادی از مالباختگان و شکات پرونده به پلیس آگاهی پایتخت دعوت شدند و اعلام داشتند که در زمانی که منزل نبوده اند، سارق یا سارقان با تخریب توپی در‌های ورودی منزل وارد شده و اموال با ارزشی از قبیل، وجه نقد، طلا و لوازم منزل، را به سرقت برده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، ادامه داد: با اظهارات مالباختگان و بررسی‌های انجام شده از محل‌های سرقت، سرنخ‌هایی از حضور 2 سارق به دست آمد و متعاقبا، چهره یکی از آن‌ها به نام "فرهاد"، شناسایی شد.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهمان را در محدوده شهرستان شهریار شناسایی کنند که پس از هماهنگی‌های انجام شده از سوی مرجع قضایی تیمی از ماموران به محل اعزام و این متهم را در تاریخ 27 فروردین 98 در مخفیگاهش، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند و این در حالی بود که تعدادی از اموال مسروقه شهروندان در مخفیگاه متهم کشف شد.

این مقام انتظامی، اشاره کرد: فرهاد در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل شهروندان به شیوه تخریب توپی در‌های ورودی اعتراف و به 25 فقره سرقت به این شیوه در محدوده‌های شمالی و مرکزی تهران اقرار کرد.

سرهنگ دستخال، گفت: متهم با تشریح نحوه سرقت‌های خود گفت که با موتورسیکلت یا خودرو در محدوده‌های شمالی و مرکزی تهران پرسه زده و پس از شناسایی منازل مورد نظر خود، مدت چند شبانه روز به زاغ زنی پرداخته و در نهایت در زمان مناسب و درست زمانی که مالکان منزل حضور نداشتند، اقدام به تخریب توپی در‌های ورودی منزل کرده و به این منازل دستبرد می‌زده است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: در ادامه تعدادی از مالباختگان در پلیس آگاهی حضور یافته و ضمن شناسایی تعدادی از اموال مسروقه خود از متهم شکایت کردند.

وی تصریح کرد: همزمان با این مساله ماموران کلانتری 123 نیاوران، موفق شدند در تاریخ 9 اردیبهشت 98 سارقی را به هنگام سرقت یک خانه در محله نیاوران شناسایی و در یک تعقیب و گریز کوتاه دستگیر کنند که پس از انتقال به کلانتری و انجام تحقیقات وی به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف کرد، اما نام خود را جعل کرده و سعی کرد به این شیوه از دست قانون رهایی پیدا کند، اما زمانی که چهره و مشخصات ظاهری متهم در سیستم مرکز کنترل پلیس پایتخت مورد استعلام و بررسی قرار گرفت مشخص شد که وی بهنام یکی از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای منزل است.

سرهنگ دستخال، ادامه داد: با مشخص شدن این موضوع، پرونده سریعا به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد و از آنجا که احتمال می‌رفت این سارق با سارق دستگیر شده قبلی (فرهاد) مرتبط باشد پرونده مورد بررسی قرار گرفت که این مساله پس از انجام تحقیقات فنی نتیجه داد و مشخص شد این دو سارق برادر هستند.

وی، اضافه کرد: بهنام در تحقیقات انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود به 12 فقره سرقت به تنهایی و بعضا با همدستی برادرش اعتراف کرد و اعلام داشت که همچون برادرش با شناسایی و زاغ زنی منازل خالی از سکنه اقدام به سرقت می‌کرده است.

سرهنگ کاراگاه دستخال، در پایان خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهمان به جرایم خود و همچنین شناسایی 37 تن از مالباختگان و احتمال کشف سرقت‌های بیشتر از سوی این دو برادر سارق، بنابر هماهنگی از سوی بازپرس شعبه‌های دوم و هفتم دادسرای ناحیه 34 هر دو متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان