وزیر نیرو در پلدشت: دولت با مهار آب های مرزی در پی ایجاد اشتغال و رونق تولید است

وزیر نیرو گفت: دولت با مهار آب‌های مرزی و اجرای طرح‌های آب‌وخاک در اقصی نقاط کشور در پی ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

وزیر نیرو در پلدشت: دولت با مهار آب های مرزی در پی ایجاد اشتغال و رونق تولید است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدشت، رضا اردکانیان عصر امروز در مراسم ویدیو کنفرانس افتتاح همزمان طرح‌های آب‌وخاک آذربایجان غربی که با حضور رئیس‌جمهور انجام شد اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران در منابع آبی با کشورهای همسایه مشترک است بنابراین 13 موافقت‌نامه مرزی به امضا رسیده تا این آبها سامان یابند.

وی با بیان اینکه استان‌های مرزی ویترین کشور هستند، گفت: باید به مسئله اشتغال و رونق تولید در این مناطق توجه ویژه‌ای شود و این مهم در طرح‌های آب‌وخاک جزو برنامه‌های مهم دولت پیگیری می‌شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی از منابع آبی رودخانه ارس بهره‌مند هستیم افزود: در بحث  استفاده از حق آبه رودخانه ارس مراودات زیادی با کشورهای همسایه انجام شده است.

وزیر نیرو بیان کرد: امروز سه سد  با سه ایستگاه پمپاژ در آذربایجان غربی افتتاح شد که در این میان سد کرم آباد نقش مهمی در انتقال آب از رودخانه ارس به خارج از آن و به بستر سد کرم آباد پلدشت دارد.

اردکانیان افزود: انتقال آب از این رودخانه در آبیاری 15 هزار و 700 هکتار از اراضی تحت کشت این مناطق نقش مهمی ایفا می‌کند که در آینده به 46 هزار و 500 هکتار خواهد رسید.

وی بیان کرد: از دیگر طرح‌های افتتاحی، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و طرح انتقال آب از سد سردشت  و سد بویلاپوش خوی است که برای ده‌ها هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند

وزیر نیرو گفت: 3 هزار و 600 میلیارد تومان برای این طرح‌ها هزینه شده است که از این رقم 2 هزار و 200 میلیارد تومان امروز به افتتاح می‌رسد اما برای به اتمام رسیدن بقیه طرح‌ها نیازمند تأمین منابع مالی هستیم.

ن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان