قول مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان؛ در جمع ۴ تیم برتر آسیا قرار می گیریم

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان مدعی شد که در جمع ۴ تیم برتر آسیا قرار خواهند گرفت.

قول مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان؛ در جمع 4 تیم برتر آسیا قرار می گیریم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تمرین تیم ملی والیبال بانوان امروز عصر برگزار شد.
جواد مهرگان مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در جمع خبرنگاران درباره شرایط تیم ملی اظهار داشت: اردوهای آماده‌سازی عمومی و سازگاری ما به پایان رسید و حالا وارد دوره آماده‌سازی ویژه شده ایم. برنامه هایی که فکر می کنیم احتیاج باشد به کار می گیریم و روی تاکتیک‌هایی که لازم است پیاده کنیم کار کرده ایم. با توجه به اهدافی که داشتیم پیش رفته ایم و با این روند که پیش برویم نتایج درخشانی کسب خواهیم کرد.

مهرگان درباره تورنمنت اسلوونی گفت: در طول تمرینات می‌توانیم بازیکنان را به ماکسیمم پتانسیل برسانیم اما بازی تدارکاتی باعث می‌شود ظرفیت بازیکنان را توسعه داده و آنان را از نظر هماهنگی آماده کنیم. در تورنمنت های اروپایی چون حریفان سطح بالایی حضور دارند و با روش متفاوتی بازی می‌کنند می توانیم بازیکنان را محک بزنیم.


وی ادامه داد: حضور بازیکنان ایران در تورنمنت اسلوونی باعث می‌شود تا آنها شناخته شوند و احتمال لژیونر شدن بازیکنان نیز به مراتب بالاتر می رود.


مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان افزود: امیدوارم در فصل آینده در لیگ های خارجی بیش از 10 بازیکن داشته باشیم. ترکیه هم لیگ خوبی دارد امیدوارم بتوانیم به سوپرلیگ ترکیه بازیکنان بیشتری را معرفی کنیم این موضوع به سطح والیبال ایران هم کمک خواهد کرد چرا که لیگ ایران جوابگو نیست مهمترین کار سیستم والیبال این است که بازیکنان را به لیگ های دیگر سوق دهیم.

مهرگان درباره اینکه ما 3 لژینور در ترکیه داشتیم حضور آنها در تیم ملی چقدر کمک کرده است خاطرنشان کرد: تعداد بازی های مفید این بازیکنان 17 18 تا بوده است که کمک کرد به ثبات تکنیکی برسند تا لحظه پرفشار عملکرد خودشان را داشته باشند. بازیکنان به بازی سطح بالا نیاز دارند که معمولاً سالی 40 بازی است اما ما در لیگ خودمان 4-5 بازی خوب داریم که در کشورهای دیگر این عدد به 20 می رسد والیبال ایران در مسیر خوبی قرار گرفته است.

وی در ادامه این صحبت‌ها در خصوص اینکه 10 سال والیبال بانوان بدون تغییر بوده و فکر می‌کنید والیبال ایران کی می تواند مدعی باشد تصریح کرد سوال خوبی پرسیدید فکر می‌کنم سال گذشته مقدمات خوبی داشتیم الان این آمادگی وجود دارد و به فدراسیون کمک می‌کند که به بالاترین پتانسیل برسیم برای هر چیزی ظرفیت وجود دارد مثلاً تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی بارها شرکت کرده اما کسی نمی گوید این تیم کی قهرمان می شود چون باید ظرفیت آن وجود داشته باشد و این مسیر را ادامه می‌دهیم این قول را می دهم که امسال در آسیا بهترین خواهیم بود و غافلگیری خواهیم داشت اینکه ششم آسیا شویم دیگر هدف ما نیست بلکه ما برای اهداف بزرگتری تلاش می‌کنیم.

وی همچنین درباره اینکه هدف بزرگ شما چیست عنوان کرد: شاید امسال شروع ما باشد که ایران خود را تثبیت کند و جزو برترین ها باشد ما برای حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا تلاش می کنیم بدون اینکه این موضوع رویا باشد روی آن تمرکز می کنیم این هدف ماست و ما برای آن تلاش می‌کنیم.

مشاور فنی والیبال بانوان درباره حضور جوانان در تیم ملی یادآور شد: با توجه به نیاز هایی که داشتیم و ارزیابی ما از تورنمنت های قبلی بازیکنان معرفی شدند. در اینجا باید از مربیان استان ها هم تشکر کنم. ترکیب ما از بازیکنان امید بزرگسال است و با همین ترکیب هم تیم اعزام خواهند شد ما به سن و سال نگاه نمی کنیم نگاه می کنیم چه کسی می تواند کمک کند.

مهرگان درباره هم گروهی ایران با تیم های سنگاپور و کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: حریفان ما در مرحله بعد چین تایپه و تایلند احتمالاً خواهند بود. تمرین مربوط به این مناسبت است اینکه برخی می‌گویند تیم‌های شرق آسیا سرعتی هستند این فکر اشتباه است آنها با حوصله و کیفیت بازی میکنن معمولا کم اشتباه توپ گیر و کم خطا هستند ما باید در دریافت و توپ گیری کیفیت بیشتری داشته باشیم.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان