مراسم بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در خرم آباد برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان و حضور پرشور مردم و مسئولان در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزار شد .

مراسم بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در خرم آباد برگزار شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان،سید امین قاسمی در این مراسم که با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان برگزار شد بیان داشت : میراث فرهگنی لرستان در همه شاخص های سازمان مدیریت و برنامه ریزی سال 97 امتیاز کامل را بدست آورده است .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه در فاز نخست بیش از 50 بنای تاریخی از جمله خانه ها ، کاروانسراها ، مساجد ، امامزاده ها ، پل ها و قلعه مرمت شده افزود: فازهای دوم و سوم مرمت این بناهای تاریخی نیز در دستور کار قرار دارد .  

مرمت 18 اثر تاریخی

مهندس قاسمی از مرمت 18 اثر تاریخی، فرهنگی مجموعه داران بخش خصوصی خبر داد و گفت : املاک موجود در عرصه تپه ها و محوطه ها نیز به تعداد 30 مورد تملک شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از ثبت 7  اثر طبیعی و 8  اثر معنوی در فهرست آثار ملی سال 97 خبر داد .

در این مراسم شاهنامه خوانی توسط سید مصطفی سعیدی آخرین بازمانده از نسل شاهنامه خوانان ایران در میان استقبال مردم و مسئولان اجرا شد .

در حاشیه برگزاری مراسم از مرشد سعیدی که سال گذشته در فهرست آثار ملی نادره کاران، حاملان میراث فرهنگی ناملموس به عنوان گنجینه زنده بشری در حوزه نقالی به ثبت رسید تجلیل بعمل آمد.

قدردانی از مدیرکل میراث فرهنگی

همچنین جمعی از راهنمایان و فعالان گردشگری بروجرد از تلاش های مهندس قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در راستای حفاظت و مرمت اماکن تاریخی و توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان با اهدا لوح و هدایا قدردانی کردند .

تجلیل از همکاران و فعالان اداره کل در حوزه میراث فرهنگی استان ، تجلیل از دکتر بازگیر و دکتر بهاروند از تیم هیات کاوش غار کلدر خرم آباد، اجرای مسابقه و همچنین اجرای موسیقی محلی با صدای سیف الدین آشتیانی از دیگر بخش های این مراسم بود .

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان