تشخیص زود هنگام سرطان ریه به کمک هوش مصنوعی گوگل

از میان تمام انواع سرطان در دنیا، سرطان ریه کشنده ترین نوع این بیماری محسوب شده و سالیانه جان بیش از ۱.۷ میلیون نفر را می گیرد. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم از مجمع تعداد قربانیان سرطان های پستان، پروستات و روده بزرگ بیشتر است.

تشخیص زود هنگام سرطان ریه به کمک هوش مصنوعی گوگل

از میان تمام انواع سرطان در دنیا، سرطان ریه کشنده ترین نوع این بیماری محسوب شده و سالیانه جان بیش از 1.7 میلیون نفر را می گیرد. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم از مجمع تعداد قربانیان سرطان های پستان، پروستات و روده بزرگ بیشتر است.

مشکل اصلی اینجاست که اکثر سرطان ها قبل از وخیم شدن تشخیص داده نمی شوند و بعد از آن هم بیشتر روش های درمانی کم اثر می شوند. گوگل سعی دارد به کمک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدش این رویه را تغییر داده و تشخیص سرطان ریه را دقیق تر و در دسترس تر کند.

هوش مصنوعی گوگل نسبت به متخصصان پنچ درصد مورد سرطانی بیشتر کشف کرد

معمولا برای تشخیص سرطان ریه رادیولوژیست ها به بررسی صدها تصویر از یک دستگاه سی تی اسکن می پردازند. اما به کمک این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل خواهد توانست یک سیستم جامع پیش بینی سرطان توسعه دهد تا غده ها و تومورهای کوچک که مشاهده شان برای انسان دشوار است را در مراحل ابتدایی تشخیص دهد. این سیستم همچنین می تواند با مقایسه تصاویر اخیر و نتایج قبلی سرعت تغییر اندازه بافت های مشکوک را تعیین کند.

به منظور بررسی عملکرد این سیستم گوگل از هوش مصنوعی اش خواست تا 45.856  اسکن از سینه افراد را بررسی کند، سپس نتایج با تشخیص شش نفر از متخصصان رادیولوژی مقایسه شد. در تحقیقات اولیه، هوش مصنوعی گوگل قادر به تشخیص پنج درصد مورد سرطانی بیشتر شد. علاوه بر این دقت تشخیص این سیستم نیز بهتر بود و نتایج غلط 11 درصد کاهش داشتند.

تشخیص سرطان ریه به کمک هوش مصنوعی

برای استفاده از این سیستم در دنیای واقعی به آزمایشات و تحقیقات بیشتری نیاز است اما به گفته این غول جستجوی اینترنتی، نتایجی که تا به حال به دست آمده بسیار امیدوار کننده اند. گوگل اعلام کرده تنها دو تا چهار درصد از افراد مشکوک به سرطان ریه در آمریکا تحت بررسی قرار می گیرند. کمپانی ساکن مانتین ویو امیدوار است این سیستم مانند دیگر الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی شناخت بیماری این شرکت تشخیص زود هنگام سرطان ریه را ساده تر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان