تویوتا سوپرای جدید را دست‌کم گرفته‌ایم؟!

تویوتا می‌گوید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت نسل جدید سوپرا برابر با ۴.۱ ثانیه است اما کار اند درایور در تست‌های خود به زمان ۳.۸ ثانیه دست یافته است. این خودروساز ژاپنی همچنین اعلام کرده قدرت و گشتاور این کوپه‌ی اسپورت به ترتیب ۳۳۵ اسب بخار و ۴۹۴ نیوتون متر است؛ اما بازهم کار اند درایور اعلام کرده این اعداد اعلامی شاید کمتر از میزان واقعی هستند.

تویوتا سوپرای جدید را دست‌کم گرفته‌ایم؟!

تویوتا می‌گوید شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت نسل جدید سوپرا برابر با 4.1 ثانیه است اما کار اند درایور در تست‌های خود به زمان 3.8 ثانیه دست یافته است. این خودروساز ژاپنی همچنین اعلام کرده قدرت و گشتاور این کوپه‌ی اسپورت به ترتیب 335 اسب بخار و 494 نیوتون متر است؛ اما بازهم کار اند درایور اعلام کرده این اعداد اعلامی شاید کمتر از میزان واقعی هستند.


در تست داینوی اخیر که انجام شده کار اند درایور فهمیده سوپرای جدید شاید قدرت بیشتری در مقایسه با ادعای سازنده داشته باشد. این خودرو قدرت و گشتاور بیشتری از ادعاهای تویوتا دارد. در تست داینوی سوپرای جدید به قدرت 339 اسب بخاری و گشتاور 578 نیوتون متری در چرخ‌ها رسیده‌اند که نشان دهنده‌ی افزایش 4 اسب بخاری قدرت و 84 نیوتون متری گشتاور در مقایسه با اعداد اعلامی تویوتا در میل‌لنگ خودرو است.


البته باید از برخی موضوعات آگاه شد. به منظور دست‌یابی به اعداد دقیق، تست کار اند درایور با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و در دنده 5 با نسبت 1.32 به 1 انجام شده است. سوپرا در دنده 6 به حداکثر گشتاور خود می‌رسد اما عدد گشتاور نهایی شاید صحیح نباشد زیرا مبدل گشتاور گیربکس تا زمانی که به نسبت بالاتر نرسد به‌صورت کامل قفل نخواهد شد. همچنین تویوتا این خودرو را برای تست آماده کرده و شاید مدل‌های تولیدی چنین قدرت و گشتاور دقیقی نداشته باشند.


صرف‌نظر از تمامی سناریوهای مدنظر، این تست نشان می‌دهد تویوتا شاید قدرت پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی ب ام و را بنا به هر دلیلی کمتر از حد واقعی اعلام کرده است. شاید این به دلیل وابستگی‌های نزدیک به Z4 باشد. این تست نشان داده گشتاور سوپرا بیشتر از گشتاور Z4 بوده و قدرت آن نیز می‌تواند بالاتر از پسرعموی آلمانی باشد.


مزیت بزرگ سوپرا در مقایسه با Z4 قیمت آن است. بهای این کوپه‌ی ژاپنی از 49990 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که Z4 شش سیلندر قیمت پایه‌ی 65690 دلاری دارد.

[دانلود ویدئو]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان