فعالیت سرپرست سازمان تامین اجتماعی از فردا غیرقانونی است

فعالیت زدا سرپرست فعلی سازمان تامین اجتماعی از روز شنبه ۴ خرداد در این سازمان غیرقانونی است و وزیر رفاه باید طبق قانون، مدیرعامل این سازمان بیمه‌ای را مشخص کند و این در حالی است که مسئولان وزارت رفاه هنوز به جمع‌بندی برای انتخاب نرسیده‌اند

فعالیت سرپرست سازمان تامین اجتماعی از فردا غیرقانونی است

فعالیت زدا سرپرست فعلی سازمان تامین اجتماعی از روز شنبه 4 خرداد در این سازمان غیرقانونی است و وزیر رفاه باید طبق قانون، مدیرعامل این سازمان بیمه‌ای را مشخص کند و این در حالی است که مسئولان وزارت رفاه هنوز به جمع‌بندی برای انتخاب نرسیده‌اند.


به گزارش به نقل از تسنیم؛ سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای کشور با بیش از 42 میلیون نفر بیمه شده، این روزها با برخی حواشی روبه‌رو شده است، حواشی از جنس انتخاب مدیرعامل برای این مجموعه بزرگ بیمه‌ای.

6 ماه پیش و در یک اتفاق غیرمنتظره محمد‌تقی نوربخش مدیرعامل وقت تامین اجتماعی و به همراه یکی معاونین خود ( عبدالرحمن تاج‌الدین معاون حقوقی و امور مجلس) در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی تأمین اجتماعی استان گلستان در صانحه تصادف جان خود را از دست دادند و پس از آن محمد شریعتمداری‌، انوشیروان محسنی بندپی رئیس وقت سازمان بهزیستی کشور را با حفظ سمت به عنوان سرپرست تامین اجتماعی منصوب کرد.

هنوز زمانی از انتصاب محسنی بندپی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی نگذشته بود که وی به عنوان استاندار تهران از سوی وزیر کشور معرفی شد و با موافقت هئیت دولت، محسنی بندپی فعالیت خود را در استانداری آغاز کرد.

پس از این انتصاب و در تاریخ سوم دی ماه 97، محمد شریعمتداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌، محمد حسن زدا، معاون وقت بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی را به‌عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد و وی نیز فعالیت خود را به‌عنوان سرپرست در این سازمان آغاز کرد.

حالا با گذشت 6 ماه از زمان سرپرستی زدا، وی بر اساس قانون دیگر نمی‌تواند به عنوان سرپرست در این سازمان مشغول باشد و باید هر چه زودتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از سوی هیئت امنای این سازمان انتخاب و با حکم وزیر رفاه فعالیت خود را آغار کند، موضوعی که خبرنگاران از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پرس‌وجو کردند اما جواب قانع‌کننده‌ای در این زمینه به آنها داده نشد.

شریعتمداری در حاشیه شورای عالی رفاه که در تاریخ 31 اردیبهشت ماه برگزار شد درباره آخرین وضعیت انتصاب مدیر‌عامل جدید تامین اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر آقای "زدا" به‌عنوان سرپرست این مجموعه فعال است و محدودیتی برای ادامه کار ندارد چرا که وی حدود 3 ماه است که در این مجموعه مشغول به کار شده است!

این اظهار نظر اخیر جناب وزیر در حالیست که زدا سرپرست فعلی سازمان تامین اجتماعی 6 ماه است که در این سازمان مشغول به کار است و از فردا شنبه 4 خرداد وی حق هیچ گونه امضا یا بخشنامه‌ای را به‌عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی ندارد و با توجه به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی وزیر رفاه در زمینه شفافیت انتظار می‌رود که وی در این زمینه نیز به صورت شفاف عمل کرده و تکلیف مدیرعامل این سازمان حساس را مشخص کند.

بر اساس قوانین و مقررات، وزیر رفاه نمی‌تواند پس از گذشت 6 ماه از سرپرستی سازمان تامین اجتماعی، مجددا سرپرستی برای این سازمن انتخاب کند و بر همین اساس باید منتظر انتخاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان