مقام ایرانی: اگر اروپا اقدامی عملی انجام ندهد، از برجام خارج می شویم

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد تداوم وعده‌های بی عمل اروپا به خروج تهران از برجام منجر خواهد شد.

مقام ایرانی: اگر اروپا اقدامی عملی انجام ندهد، از برجام خارج می شویم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، امیرعبداللهیان روز پنج شنبه در دیدار با یِنس پلوتنر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان با با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور و اعلام آمادگی برای توسعه همه جانبه مناسبات تهران و برلین، گفت: فقدان اقدام عملی از سوی طرفهای اروپایی در اجرای تعهدات برجامی خود، بزرگترین مانع در مسیر حفظ برجام است.
وی با تاکید بر اهمیت رایزنی‌های دیپلماتیک افزود: زمان رو به پایان است. تداوم خرید نفت ایران توسط اروپا و راه اندازی فوری کانال بانکی موثر، حداقل اقدام اروپا برای مقابله با رفتار نادرست کاخ سفید و ترمیم اعتماد در حال از دست رفتن با اروپا می‌باشد.
دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل با انتقاد از اقدامات تحریک آمیز آمریکا یادآور شد: اروپا یا باید اقدامی عملی و موثر به‌عمل آورد و یا شاهد مسیر جدید اتخاذ شده از سوی ایران باشد.
پلوتنر نیز در همین دیدار ضمن تاکید بر اهمیت حفظ برجام، خواستار تداوم دیپلماسی و مذاکره به‌عنوان تنها راه حل سیاسی برای برون رفت از مشکلات فعلی شد.
روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان