پاسخ به گزافه گویی جدید مشاور ولیعهد امارات در مورد خوزستان:

دیوار نوشته های خرمشهر را بخوانید؛ صدام آمده بود که بماند!

کشوهای عربی حاشیه خلیج فارس که بعد از شکل گیری خود، با تکیه بر قدرت های بزرگ به دنبال تامین امنیت بوده اند و به نوعی می توان گفت مصرف کننده امنیت هستند، در مواقعی اظهاراتی را مطرح می کنند که تناسب چندانی به قدرت واقعی آن ها ندارد

کشوهای عربی حاشیه خلیج فارس که بعد از شکل گیری خود، با تکیه بر قدرت های بزرگ به دنبال تامین امنیت بوده اند و به نوعی می توان گفت مصرف کننده امنیت هستند، در مواقعی اظهاراتی را مطرح می کنند که تناسب چندانی به قدرت واقعی آن ها ندارد.

به گزارش تابناک، یکی از این کشورها که در مواقعی پا را فراتر از مقدوراتش می گذارد و کشورهای همچون ایران یا ترکیه را تهدید می کند، امارات متحده عربی است.

حاکمان امارات در چند سال اخیر به پشتوانه آمریکا و عربستان اقدامات متهورانه زیادی را برای اثرگذاری بر تحولات منطقه انجام داده اند که اکثرا نیز با شکست مواجه شدند. از جنگ در یمن تا تلاش برای راه اندازی کودتا در ترکیه.

اکنون پا را فراتر از هر زمانی گذاشته اند و در توییتی که اخیرا مشاور ولیعهد ابوظبی منتشر کرد، وعده تشکیل «جمهوری الاحواز» را داده است.

«عبدالخالق عبدالله» که به شدت دیدگاه های ضد ایرانی را گسترش می دهد، در یک گزافه گویی آشکار نوشت: « به زودی دولت مستقل عربی تحت عنوان «جمهوری الاحواز» در «خلیج عربی» تاسیس خواهد شد».

دیوار نوشته های خرمشهر را بخوانید؛ صدام آمده بود که بماند!

این گزافه گویی عبدالخالق عبدالله با واکنش زیادی در توییتر مواجه شد. تا جایی که یکی از کاربران توییتر، در مطلبی بیرون راندن صدام از خرمشهر را یادآور شد و نوشت: کارل مارکس زمانی گفته بود «تاریخ دوباره تکرار می‌شود، یکبار به صورت تراژدی و بار دیگر به صورت کمدی». زمانی که صدام با حمایت 35 کشور از جمله شوروی، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به ایران حمله کرد و بر روی دیوارهای خرمشهر نوشت: « آمدیم که بمانیم». و اینبار شما. بیدار شو عبدالله صدام مرده است!»

دیوار نوشته های خرمشهر را بخوانید؛ صدام آمده بود که بماند!

با توجه به نزدیکی زمانی این توییت با سالروز آزادسازی خرمشهر، بسیاری از کاربران در توییتر با یادآوری این روز و سرنوشت صدام، این مقام اماراتی را به تامل در تاریخ فرا خواندند.

باید به حاکمان امارات یادآور شد که در زمان هجوم صدام به خوزستان، در خط مقدم دفاع از ایران عرب های وطن دوستی قرار داشتند که شجاعانه ایستادند و از خرمشهر دفاع کردند.

لازم به ذکر است که عبدالخالق عبدالله در حادثه تروریستی اهواز نیز علنا از تروریست ها حمایت کرده و نوشته بود: 10 کشته در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران. حمله به یک هدف نظامی، اقدامی تروریستی نیست و انتقال نبردها به داخل ایران گزینه‌ای اعلام شده و طی مرحله آتی افزایش می‌یابد. حمله نظامی علیه یک هدف نظامی، اقدامی تروریستی نیست.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان