آیا سدان‌ها آینده روشنی دارند؟!

فورد، فیات-کرایسلر و جنرال موتورز از تولید سدان ها روی‌گردان شده‌اند اما شاید تصمیم خود را تغییر دهند زیرا مطالعه‌ی جدید انجام شده نشان می‌دهد ۷۸ درصد آمریکایی‌هایی که در حال حاضر مالک خودرویی سدان نیستند در آینده خرید آن‌ها را مدنظر قرار خواهند داد.

آیا سدان‌ها آینده روشنی دارند؟!

فورد، فیات-کرایسلر و جنرال موتورز از تولید سدان ها روی‌گردان شده‌اند اما شاید تصمیم خود را تغییر دهند زیرا مطالعه‌ی جدید انجام شده نشان می‌دهد 78 درصد آمریکایی‌هایی که در حال حاضر مالک خودرویی سدان نیستند در آینده خرید آن‌ها را مدنظر قرار خواهند داد.


این مطالعه که به سفارش نیسان انجام شده روی مصرف‌کنندگانی آمریکایی که سن بین 18 تا 65 سال داشته‌اند صورت گرفته است. در این مطالعه گفته شده افراد جوان‌تر به ویژه 86 درصد جوانان با سن بین 18 تا 34 سال که مالک خودرویی سدان نیستند علاقه‌ی زیادی به آن‌ها دارند. این علاقه در افرادی با سن بین 35 تا 50 سال هم بالا بوده به گونه‌ای که 81 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند در آینده سدان خواهند خرید.


اما در بین مالکان کنونی سدان ها، 89 درصد افراد پاسخ داده‌اند از خودروی خود راضی هستند. این میزان رضایت بالاتر از میزان رضایت موجود بین افرادی است که مالک خودرویی به غیر از سدان‌ها هستند.


اگرچه کراس اوورها و پیکاپ ها به خاطر کاربردی بودن و فضای کابین و بار بالا شناخته می‌شوند اما به نظر می‌رسد مالکان سدان ها نیز هنوز خوشحال هستند. با توجه به نتایج این مطالعه می‌توان گفت 95 درصد مالکان سدان ها اولین فاکتور دوست‌داشتنی خودروی خود را کاربردی بودن آن‌ها می‌دانند درحالی‌که این آمار برای مالکان خودروهای دیگر برابر با 94 درصد است.


نیسان بی‌شک از نتایج این مطالعه راضی است زیرا این خودروساز در چند سال اخیر سدان های جدید و بازنگری شده‌ی زیادی را روانه بازار کرده است. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به آلتیما، ورسا و ماکسیما اشاره کرد. این شرکت همچنین در حال پشت سر گذاشتن مراحل نهایی توسعه‌ی سنترای جدید است.


راب وارن مدیر بازاریابی نیسان آمریکای شمالی اعلام داشته است:

ما فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را در کلاس سدان ها می‌بینیم و به همین خاطر همچنان محصولات جدید و بازنگری شده‌ای را عرضه می‌کنیم. سدان ها هنوز هم محبوبیت بسیار بالایی دارند.

وارن خاطرنشان می‌سازد عدم عرضه‌ی سدان ها توسط فورد و جنرال موتورز حتی فرصت‌های بیشتری را برای نیسان ایجاد کرده است.


وارن گفته مشتریان جوان‌تر به خاطر ترکیبی از انعطاف‌پذیری، ارزش و مصرف سوخت پایین علاقه‌ی بیشتری به سدان ها دارند. او همچنین خاطرنشان ساخته سدان‌ها جذاب‌تر می‌شوند و این امر به جلب نظر مشتریان جوان‌تر کمک خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان