مهاجرت به چین چطور و چگونه است؟

چین کشوری پهناور در آسیا با میراث غنی و آثار تاریخی باشکوه می باشد که به دلیل تنوع بالا در جاذبه های تاریخی و طبیعی که دارد سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند

شرایط و دلایل مهاجرت به چین

چین کشوری پهناور در آسیا با میراث غنی و آثار تاریخی باشکوه می باشد که به دلیل تنوع بالا در جاذبه های تاریخی و طبیعی که دارد سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در این بین کسانی هستند که چین را نه برای تفریح بلکه برای زندگی انتخاب می کنند. با توجه به قوانینی که این کشور برای مهاجرین خود دارد ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم درباره مهاجرت به چین صحبت کنیم. برای مهاجرت به چین بسته به این که هدف شما برای ورود به چین چه چیزی است، نوع ویزا فرق دارد چرا که چند نوع ویزا برای تابعیت و اقامت در چین وجود دارد. در صورتی که قصد مهاجرت به چین را دارید با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

مهاجرت به چین

شرایط مهاجرت به چین

همانطور که در بالا هم گفتیم، بسته به این که هدف شما از ورود به خاک چین چه چیزی است، نوع ویزای شما هم فرق دارد. کشور چین برای پذیرش مهاجر چند نوع ویزا دارد؛ به منظور دریافت ویزای چین شما باید تحمل کاغذ بازی و مدارک قرمز را داشته باشید حتی اگر قصد گردشگری در چین را هم داشته باشید، نیاز به دریافت ویزای از نوع L دارید.

لازم به ذکر است که بگوییم ویزای توریستی L و ویزای مسافرتی (G) جز معدود ویزاهای چین هستند که نیازی به تصویب قبلی از طرف موسسات دولتی، تجاری یا دانشگاهی ندارند. با این وجود به منظور دریافت ویزای توریستی این کشور هم مستندات و مدارک زیادی لازم است.

اقامت چین

قوانین مهاجرت به چین

افرادی که به چین وارد می شوند می بایست در مدت زمان مشخصی این کشور را ترک کنند، در صورتی که فردی غیر قانونی وارد چین شده باشد باید مبلغی بین 500 تا 2000 یوان جریمه بپردازد یا به مدت 3 تا 10 روز بازداشت بماند. گاهی هم ممکن است که مقامات این کشور دستور ترک فوری آن فرد را بدهند. به منظور گرفتن تابعیت کشور چین افراد از چند طریق می توانند اقدام نمایند:

  • همسرتان شهروند چین باشد.
  • از ازدواجتان 5 سال گذشته باشد.
  • در مدت 5 سال متوالی در کشور چین و هر بار بیشتر از 9 ماه در آنجا اقامت داشته باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت به چین

  • اصل پاسپورت
  • عکس رنگی
  • بلیط رفت و برگشت به چین
  • برنامه کامل سفرتان
  • دعوت نامه یا برگه رزرو هتل
  • اصل فرم درخواست دانشجویی (در صورتی که به منظور تحصیل قصد مهاجرت دارید حتما اصل و کپی فرم درخواست دانشجویی را ارائه دهید.)
سفر به چین

انواع مهاجرت به چین

مهاجرت تحصیلی

یکی از دلایل مهاجرت به کشور چین، تحصیل است. شما می توانید برای ادامه تحصیلتان در دانشگاه های این کشور اقدام به مهاجرت کنید. لازم به ذکر است که بگوییم دانشگاه های چین به دلیل سطح بالایی که در علم و آموزش دارند به علاوه هزینه ی کمتری هم نسبت به دیگر کشورها دارند. دانشگاه های چین برای تمامی مقاطع تحصیلی در کشورش دانشجو می پذیرد و داوطلبان زیادی هم دارد چرا که هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین است. توجه داشته باشید که اگر شما زبان چینی بلد باشید هزینه تحصیل شما کاملا رایگان خواهد بود. از بین دانشگاه های دولتی و خصوصی که در چین وجود دارد حدود 190 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران است.

اقامت تحصیلی در چین

مهاجرت از طریق کار و تخصص

با توجه به حجم بالای درخواست کار در چین، این کشور به منظور کنترل این شرایط قوانینی را وضع کرده تا متقاضیان کار خود را مدیریت کند.

  • اولین شرط این است که فرد در شهر شانگهای به طور متوالی و پیوسته چهار سال کار کرده باشد و سالانه بیش از 6 ماه در این شهر اقامت داشته و درآمدش هم بیش از 600 هزار یوان بوده باشد مالیاتی برابر 120 هزار یوانی را بپردازد مشمول اقامت دائم خواهد شد.
  • دانشجویانی که بعد از فارق التحصیلی در دانشگاه های چین، قصد سرمایه گذاری هم نیز داشته باشند.
  • فردی که برای یک شرکت با مدارک دارای اعتبار در حال فعالیت باشد و برای متخصصان خود 5 سال اقامت درخواست کرده باشد، این فرد پس از 3 سال که در آن شرکت کار نماید می تواند درخواست اقامت دائم کند.
سفر کاری به چین

ویزای نوع F برای کسب و کار

این نوع از ویزا تنها با دعوت از طرف یک کارفرما امکان پذیر است.
ویزای نوع F برای خارجی هایی که به طور شخصی به تبادل تجاری، غیر تجاری، تحقیقات علمی، تبادل فرهنگی، سمینارهای آموزشی یا رویدادهای ورزشی دعوت شده اند نیز صادر می شود.

تنها می تواند با دعوت به دست آید. این ویزا مخصوصا برای خارجی هایی است که به طور شخصی برای تبادل تجاری، غیر تجاری، تحقیقات علمی، تبادل فرهنگی، سمینارهای آموزشی یا رویدادهای ورزشی دعوت شده اند. در حالی این ویزای کسب و کار نامیده می شود، که تحت نظر یک کارفرمای چینی باشید. برای واجد شرایط بودن ویزای F، بازدید کنندگان نیاز به دعوت نامه، تایید دعوت نامه و اطلاعات مربوط به موجودیت دارند. انواع ویزاهای چین به قرار زیر می باشد:

ویزای  نوع M:  صادر شده به خارج از کشور که مایل به وارد شدن به چین برای مقاصد تجاری و غیر تجاری است.

ویزا نوع Z: همه افرادی که مایل به سرمایه گذاری در چین هستند باید یک ویزای Z را داشته باشند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

با توجه به رشد اقتصادی که کشور چین در سال های اخیر داشته اقامت از طریق سرمایه گذاری یکی از راه هایی است که متقاضیان بتوانند اقامت این کشور را بگیرند. شما می توانید با ثبت شرکتتان در چین اقامت این کشور را بگیرید.

سفر کاری به چین

مهاجرت از طریق خرید ملک

یکی دیگر از راه های مهاجرت به چین خرید ملک در این کشور است. البته تنها خرید ملک کافی نیست و شما باید بتوانید در کنار آن دیگر راه های لازم برای اخذ اقامت چین را انجام دهید تا بتوانید در این کشور ماندگار شوید. با توجه به این که چین در سال های اخیر در جهت توسعه خود بسیار در تلاش است طالب هر چه بیشتر سرمایه گذاران خارجی است.

مهاجرت از طریق نسب فامیلی

در صورتی که یکی از والدین کودک شما تبعه چین باشد، شما بدون این که بخواهید محل تولد کودک را بررسی کنید می توانید او را با تابعیت چین در نظر بگیرید. هنگامی که یک طفل از پدر و مادری که تابعیت چینی دارند و مقیم کشور دیگری هستند در خاک آن کشور به دنیا بیاید تبعه و اقامت در چین به او تعلق نخواهند گرفت.

اقامت در چین

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های مهاجرت به چین به منظور دریافت اقامت این کشور ازدواج است. در صورتی که شما با یک فردی که تابعیت چینی دارد ازدواج کنید، می توانید بدون هیچ دردسری اقامت چین را دریافت کنید.

ویزای توریستی چین

کسانی هم که می خواهند به قصد گردشگری به چین سفر کنند، می بایست ویزای توریستی از نوع L را دریافت کنند. بازدیدکنندگان می بایست دارای گذرنامه ای با حداقل 6 ماه اعتبار باشند. اگر متقاضی برای حضور در سفارت مشکل داشته باشد، می توان یک فرد یا سازمان را به عنوان یک نماینده نامزد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان