یک نماینده مجلس تشریح کرد:

چرا ناگهان دلار گران شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به کاهش قیمت دلار و سکه، گفت: افزایش قیمت دلار به دلیل اخبار تحریم های آمریکا علیه ایران بود، با این حساب با بهبود شرایط سیاسی، نرخ دلار و سکه کاهش پیدا می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره اینکه در هفته اخیر دلار حتی به کانال 13 هزار تومان کاهش قیمت داد، بیان داشت: از آنجایی که جو سیاسی و فضای بین المللی نسبت به ایران از آرامش بهتری برخوردار شده است، قیمت دلار از 15 هزار تومان تا حدود 13 هزار تومان کاهش یافت..

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: تاکنون مسائل سیاسی تنها دلیل نوسانات نرخ دلار و سکه بوده است.

وی به نقش بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز اشاره کرد و بیان داشت: نمی توان نقش مدیریت و سیاست گذاری های ارزی و پولی بانک مرکزی را بی اثر دانست اما موضوع این است که وقتی با تحریم های آمریکا دلار گران می شود، بنابراین تاثیر سیاسی را باید عامل کاهش نرخ دلار دانست.

مرادی در ادامه آینده نرخ دلار را پیش بینی کرد و گفت: سرنوشت نرخ دلار به شرایط سیاسی بستگی دارد، مادامی که جو سیاسی به نفع ایران باشد، ثبات یا کاهش قیمت را خواهیم داشت.

این نماینده مجلس بیان داشت: در این بین فعالیت بانک مرکزی برای مدیریت بازار و ثبات قیمت ها مشخص می شود اما تا کنون عامل سیاسی اثر بیشتری بر نوسانات نرخ دلار داشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه کاهش نرخ دلار بر کاهش نرخ سایر کالاها بی اثر بوده است، اظهار داشت: اگر تاثیر اقتصادی باعث کاهش نرخ دلار شود، شاهد کاهش قیمت سایر کالاها خواهیم بود اما از آنجایی که جو سیاسی باعث کاهش و افزایش نرخ دلار می شود، روند کاهشی تاثیری بر سایر اقلام و کالاها ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان