تربیت صحیح جوانان باید در بستر جامعه شکل گیرد

وزیرکشور گفت: تربیت صحیح جوانان باید در بستر جامعه شکل گیرد.

تربیت صحیح جوانان باید در بستر جامعه شکل گیرد

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران و در حاشیه یکصدو هجدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز با موضوع جوانان، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار شد اظهار کرد: شورای اجتماعی این جلسه را به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند، اختصاص داد  و دستگاه‌های مختلف گزارش‌های خود را در حوزه جوانان ارائه دادند.

وی ادامه داد: از روزی که شورای اجتماعی تشکیل شد محوریت اصلی شورا در حوزه آسیب شناسی اجتماعی و در حوزه مصونیت بخشی و فعالیت‌های اجتماعی جوانان بود .گزارش‌هایی که امروز توسط دستگاه‌ها ارائه شد گزارش‌های مناسبی بود. تقسیم کار جدیدی صورت گرفت که دستگاه‌های متولی متناسب با آن تقسیم کار جدید موضوع را پیگیری کنند


وزیر کشور اضافه کرد: همچنین مصوب شد که  بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند بالادستی مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی باشد و دستگاه‌های اجرائی متناسب با آن برنامه های خود را به صورت زمان بندی شده ارائه دهند. همچنین بحثی که در اینجا مطرح شد نحوه فعال کردن جریانات اجتماعی و مردم در این حوزه‌ها بود. مساجد، هیئت ها تشکل ها و احزاب و همه باید در یک نظام به هم پیوسته و مکمل  در این حوزه مشارکت داشته باشند. دراین راستا هم قرار شد طرحی در وزارت ورزش و جوانان ارائه شود.


 وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با مجموعه برنامه‌هایی که صورت می‌گیرد دستگاه‌های دولتی به عنوان زمینه‌ساز تسهیل گر و به عنوان مسئولیت برای رفع موانع ،فعالیت، نشاط ،تربیت صحیح جوانان وارد فضای این نوع فعالیت شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.


رحمانی فضلی در پایان گفت: ما معتقد هستیم که تربیت صحیح جوانان فعال و با نشاط و انگیزه مند و متفکر بودن آنها می‌بایست در بستر جامعه و حوزه اجتماعی شکل بگیرد که دقیقا نقش خود مردم و تعاملات اجتماعی در داخل مردم مهمتر از دستگاه‌های اجرایی است اما دستگاه‌های اجرایی هم ماموری‌ هایی  در حوزه‌های  ایجابی و هم سلبی دارند و باید اقداماتی انجام دهند و قرار است کمیته‌هایی این موضوعات را به صورت تخصصی‌تر و کارآمدتر پیگیری کنند و نهایتا در قالب چند طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی در شورای اجتماعی برای اجرا ابلاغ شود.


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان