درگذشت و خاک‌سپاری قاسم غریفی

مراسم تشییع و خاک‌سپاری قاسم غریفی فردا برگزار می‌شود.

درگذشت و خاک‌سپاری قاسم غریفی

اعظم کیان‌افراز، ناشر آثار این مترجم و هنرمند تئاتر به ایسنا گفت: ایشان سه سال پیش در حال کار روی ترجمه آخرشان بودند که  دچار ضایعه مغزی شدند و بعد از آن هم در بستر بیماری بودند. این اواخر  به علت عفونت ریه در بیمارستان پیامبر اکرم (ص) بستری بودند که متأسفانه عصر روز گذشته (شنبه، 11 خردادماه) از دنیا رفتند.

او درباره مراسم خاک‌سپاری غریفی اظهار کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری  قاسم غریفی فردا (دوشنبه، 13 خرداد) ساعت 10 صبح در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا برگزار می‌شود. مراسم ترحیم هم روز سه‌شنبه (14 خرداد) از  ساعت 6 تا 7:30 بعدازظهر در مسجد ولیعصر (عج) واقع در  خیابان وزرا برگزار می‌شود.

قاسم غریفی متولد 1330  در خرمشهر، کارگردان، نمایشنامه‌نویس، طراح صحنه و بازیگر بود که از بیست‌سالگی ترجمه از انگلیسی و عربی را آغاز کرده بود. نمایشنامه‌ «عشق» در سال 61 و «تراژدی مرد شیره خرمافروش فقیر» در سال 62 به کارگردانی او در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شد.

 از آثار غریفی می‌توان به «آموزش تئاتر به زبان ساده» نوشته ریک دی روشرژ، «عشق و دونمایشنامه دیگر» از توفیق الحکیم و «تراژدی مرد شیره خرمافروش فقیر» از سعدالله ونوس اشاره کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان