قانون‌هایی برای فرار از مشکلات گوارشی

یک‌ ماه روزه‌داری، شرایط خاص جسمی یا سابقه ابتلای شما به مشکلات گوارشی، ممکن است معده‌تان را حساس و آسیب‌پذیر کرده باشد.

قانون‌هایی برای فرار از مشکلات گوارشی

یک‌ ماه روزه‌داری، شرایط خاص جسمی یا سابقه ابتلای شما به مشکلات گوارشی، ممکن است معده‌تان را حساس و آسیب‌پذیر کرده باشد.

به گزارش به نقل از هفته نامه آتیه نو، اگر این روزها سوزش سردل، یبوست، درد معده و ضعف آزارتان می‌دهد، این چند قانون تغذیه را جدی بگیرید.


چه بخوریم؟
-به بهانه نداشتن وقت یا رژیم گرفتن، هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. وعده‌های صبحانه، ناهار و شام را هرگز با همدیگر ادغام نکنید. به‌جای هله‌هوله‌خوری برای میان‌وعده‌هایتان برنامه سالمی تنظیم کنید.
-در روزهای گرم سعی کنید حداقل هشت لیوان مایعات سالم بنوشید. البته لازم نیست که همه مایعات موردنظر بدن را با آب خالص به آن برسانید. نوشیدنی‌هایی مثل تخم‌شربتی، خاکشیر و شربت‌های تهیه شده با عرقیات خنک هم می‌تواند حالتان را خوب کند.
-سفره صبحانه، ناهار و شام شما باید تنوعی از موادغذایی در بر داشته و از پنج گروه اصلی غذایی تشکیل شده باشد. نان و غلات، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و حبوبات و تخم‌مرغ، لبنیات و شیر از گروه‌هایی هستند که باید در سفره‌های سه وعده، ردی از آن‌ها پیدا شود.

چه نخوریم؟
-اگر سوزش سردل آزارتان می‌دهد، مصرف آش، سوپ و غذاهای مایع را برای مدتی فراموش کنید. در صورت ریفلاکس شدید، بهتر است نوشیدن چای و قهوه را هم لااقل تا زمان بهبود کنار بگذارید.
-اگر سوزش سردل، شما را آزار می‌دهد، شیرینی‌ها به‌ویژه شیرینی‌های سرخ‌شده یا حاوی شیره را حذف کنید. این خوراکی‌های پُر از شیره یا چرب عوارضی مثل ترش‌کردن و سوزش سردل را ایجاد می‌کنند.
-غذاهای چرب و پُرادویه را در ماه رمضان به سفره‌تان نیاورید. این غذاها عطش را بیشتر و تحمل روزه‌داری در روزهای گرم پایان بهار را برایتان سخت‌تر می‌کنند.
-غذاهای چرب و پُرادویه را تا زمان بهبود به سفره‌تان نیاورید. این غذاها ترشح اسید معده و سوزش سردل را بیشتر می‌کنند. گذشته از این، ادویه‌ها شما را در این روزهای گرم تشنه‌تر می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان