درخواست ویژه کره‌جنوبی از آمریکا درباره ایران

وزیر دارایی کره‌جنوبی در دیدار با وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار حل مشکلات کره‌ای فعال در تجارت با ایران شد.

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزارت دارایی کره‌جنوبی روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که هونگ نام کی، وزیر دارایی این کشور از آمریکا خواسته است مشکلات حضور شرکت‌های کوچک و متوسط کره‌ای را برای تجارت با ایران برطرف کند.

وزیر اقتصاد و دارایی کره‌جنوبی این درخواست را در جریان دیدارش با استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا درحاشیه دیدار سالانه وزیران دارایی کشورهای عضو گروه 20 در ژاپن مطرح کرده است.

طرف آمریکایی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرده که این مسئله از طریق مذاکرات نزدیک میان آمریکا و کره‌جنوبی به‌تدریج برطرف شود. این در حالی است که سال گذشته میلادی، واشنگتن سنگین‌ترین تحریم‌های خود علیه ایران را پس از خروج یکجانبه از توافق برجام به اجرا گذاشت.

از سوی دیگر، آمریکا از ماه گذشته معافیت چندماهه‌ای که به برخی خریداران نفت ایران از جمله کره‌جنوبی اعطا کرده‌ بود را نیز لغو کرد که این تصمیم چالش‌هایی را از بابت تامین نفت‌خام برای سئول ایجاد کرد.

هفته گذشته وزیر دارایی کره‌جنوبی دیداری با رییس‌کل بانک مرکزی ایران،‌ عبدالناصر همتی در سئول داشت و دوطرف توافق کردند که در ارتباط فشرده و نزدیک با یکدیگر، به حل مسایل و مشکلات مربوط به شرکت‌های کره ای در ایران بپردازند.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان