نرخ واقعی دلار در محدوده ٨ هزار تومان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، دلایل کاهش نرخ ارز را تشریح و اعلام کرد: نرخ واقعی دلار در محدوده 8 هزار تومان است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به کاهش نوسانات ارزی در روزهای اخیر، گفت: یکی از عمده دلایل آرامش ایجاد شده در بازار ایجاد بازار متشکل ارزی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل مختلفی به بهبود وضعیت بازار ارز منجر شده است، افزود: کاهش تقاضا در زمینه خرید ارز یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر گذار در بهبود وضعیت این بازار  است.

وی با تاکید بر اینکه در ماه های اخیر اعزام های پزشکی به خارج از کشور در جهت درمان کاهش یافته است، تصریح کرد: با کاهش حجم سفرها و همچنین واردات غیرضرور تقاضا برای ارز کاهش یافته که این خود به افت قیمت آن منجر شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اشباع شدن بازار از دلار عامل دیگر در کاهش نوسان ارزی است، گفت: دلارهای خانگی در حال حاضر به شدت دچار نوسان بوده و مردم در خصوص ادامه نگهداری آن‌ها دچار واهمه شده اند از این رو به سمت فروش آن ها حرکت کرده اند که این خود قیمت را نزولی می کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه بازار ارز باید کاهش قیمت را تجربه کند، افزود: در حال حاضر قیمت ارز واقعی نبوده و باید با کاهش همراه شود.

وی با بیان اینکه قیمت دلار در محدوده ٨ هزار تومان باید قرار بگیرد، گفت: قیمت دلار بر اساس روابطی حاصل می شود و فرمول خاصی نیز دارد از این رو طبق فرمول نهایت قیمت قابل قبول ارز در محدوده ٨ هزار تومان است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ادامه روند کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت اما پیش بینی زمان دقیق اتمام نوسانات ممکن نیست.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان