آخرین اخبار از وضعیت افزایش حقوق کارمندان

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف مجلس برای افزایش ۴۰۰هزار تومانی حقوق کارمندان در سال جاری را کاهش سطح فاصله طبقاتی دانست و گفت: متأسفانه دولت مصوبه مجلس در این باره را اجرا نکرده است.

آخرین اخبار از وضعیت افزایش حقوق کارمندان

محسن بیگلری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اجرا نکردن مصوبه مجلس از سوی دولت برای افزایش 400هزار تومانی حقوق کارمندان دولت به روش پلکانی، گفت: متأسفانه دولت این مصوبه مجلس را اجرا نکرده که بارها تذکراتی به آنها داده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت باید مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان را اجرا کند، اظهار داشت: نرخ تورم به بالای 40درصد رسیده، اما میزان افزایش حقوق‌ها با توجه به منابع موجود کمتر از 30درصد بوده که دولت حتی تخمین میزان را هم اجرا و اِعمال نکرده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در جلسات متعددی که با برخی مدیران سازمان برنامه و بودجه داشتیم، به برخی اختلاف‌نظرها و روش‌های نادرستی که در اجرای مصوبه مجلس برای افزایش حقوق‌ها داشته‌اند، اذعان کردند.

بیگلری تصریح کرد: هدف مجلس از افزایش 400هزار تومانی حقوق کارمندان، کاهش سطح فاصله طبقاتی و نیز کمک به بهبود وضعیت معیشت کم‌درآمدها بوده است، اما با روشی که دولت در اجرای این مصوبه داشته، در عمل افزایش حقوقی با توجه به نرخ تورم ایجاد نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان دولت در سال جاری و نتایج پیگیری‌های مجلس، اضافه کرد: اختلاف‌نظر مجلس و دولت درباره میزان افزایش حقوق‌ها به دیوان محاسبات ارجاع شده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قرار است دیوان محاسبات نتایج بررسی‌ها درباره افزایش حقوق کارمندان دولت را به مجلس اعلام کند.

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان