چه زمان هایی به بیمه مسافرتی نیاز دارید

اگر در این تعطیلات تابستانی قصد سفر کرده اید و می خواهید خود را به کشور و جاذبه ای که مدت ها برای آن برنامه ریزی کرده اید، برسانید، بیمه مسافرتی لازم دارید

دلایل خرید بیمه مسافرتی

اگر در این تعطیلات تابستانی قصد سفر کرده اید و می خواهید خود را به کشور و جاذبه ای که مدت ها برای آن برنامه ریزی کرده اید، برسانید، بیمه مسافرتی لازم دارید. اما اینکه بسیاری از گردشگران تصور می کنند که بیمه مسافرتی نیاز ندارند و بدون بیمه مسافرتی هم می توان سفر کرد، موضوع دیگری است. شاید در اطراف خود گردشگران و حتی کوله به دوشان بسیاری را ببینید که بدون بیمه مسافرتی بسیار سفر کرده اند اما یادتان باشد این افراد متخصص در سفر هستند و هر اتفاقی را به جان خریده اند. موضوع امروز ما در مجله ی گردشگری الی گشت با مسافران و گردشگرانی است که به خاطر سفرهای کاری، پزشکی، گردشگری و بازدید از جاذبه ها یا شرکت در تورهای مسافرتی اقدام به خرید بیمه مسافرتی می کنند. دلایل خرید بیمه مسافرتی برای بیشتر این افراد را در ادامه خواهید خواند.

دلایل خرید بیمه مسافرتی

عموما گزینه های مختلفی در هنگام خرید بیمه مسافرتی پیش رویتان قرار می گیرد. بعضی از بیمه ها، برای هر سفری لازم و ابتدایی هستند. بعضی از تورها و سفرهای دیگر نیز، بیمه مسافرتی کاملی را شامل می شوند که از آن به عنوان بیمه تکمیلی سفر یاد می شود. به همراه دریافت بیمه مسافرتی همانند بیمه مسافرتی الی گشت به شما فرم هایی داده می شود که شرایط و جزئیات بیمه را برایتان مشخص می کند. اما چه زمان هایی به این نوع بیمه نیاز دارید و چه زمان هایی نیاز ندارید.

چه هنگامی حتما به بیمه مسافرتی نیاز دارید؟

سفرهایی با زمان های طولانی

اگر سفر شما مدت زمان طولانی دارد و به طور مثال بیش از 4 روز یا یک هفته به سفر می روید، دلایل خرید بیمه مسافرتی شما، بیشتر خواهد بود. در بیشتر سفرهای خارج از کشور که برای یک هفته یا بیشتر طول می کشد، حتما پشتیبانی بیمه مسافرتی را لازم دارید. در این سفرها می توانید گزینه هایی مانند پشتیبانی از گم شدن چمدان ها، پوشش درمان های دارویی، فوریت های پزشکی و درمانی، هزینه بیمارستان ها را داشته باشید.

دلایل خرید بیمه مسافرتی برای سفرهای طولانی

هنگام خرید بیمه مسافرتی حتما فرم بیمه را کامل مطالعه کنید تا با شرایط بیمه و قوانین آن کاملا آشنا شوید. همچنین اگر به موضوع و شرایط ویژه ای نیاز داشتید، آن را به بخش تکمیلی اضافه کنید. در سفرهایی که طولانی مدت هستند، با خیال راحت می توانید تفریح کنید یا برنامه های تفریحی بریزید. به طور مثال بسیاری از گردشگرانی که در تابستان برای تفریحات ساحلی و آبی می روند، حتما با داشتن بیمه مسافرتی سفری ایمن تر و لذت بخش تر خواهید داشت.

سفر با کودکان 

اگر با کودکان خود به سفر می روید، حتما باید بیمه مسافرتی داشته باشید. سفرهای طولانی با کودکان از جمله سفرهای بسیار سخت بوده که می تواند تمام اوقات سفر شما را درگیر نماید. در تمام سفر بایستی مراقب کودکان خود باشید تا اتفاقی برای آن ها نیفتد یا گم نشوند. از دلایل خرید بیمه مسافرتی راحت تر شدن سفر به همراه کودکان است.

سفر با ماشین شخصی-سفرهای زمینی-دلایل خرید بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی برای سفرهای بین المللی

برای تمام سفرهای بین المللی نیاز به خرید بیمه مسافرتی دارید. اگر به کشورهای مختلفی در قاره آسیا یا دیگر قاره ها سفر می کنید، دلایل خرید بیمه مسافرتی شما بسیار خواهد بود. ابتدا اینکه بدون داشتن بیمه مسافرتی ویزای کشورهای مقصد به شما داده نمی شود. پس در مرحله اول، برای گرفتن اجازه ورود به کشورها، نیاز به بیمه مسافرتی دارید. پس از آن برای اجتناب کردن از حوادث ناگوار و استرس های سفر، بیمه نیاز دارید.

بیشتر کشورها از گردشگران ایرانی ویزا می خواهند و در نتیجه برای گرفتن ویزا باید مدرک بیمه مسافرتی خود را ارائه دهید. همچنین اگر در تورهای خارج از کشور شرکت می کنید، بیمه مسافرتی بایستی در پکیج تور شما باشد. حتما در این مورد، با آژانس گردشگری مورد نظر خود صحبت کنید.

بیمه مسافرتی سفرهای بین المللی-دلایل خرید بیمه مسافرتی

در صورت نیاز به کمک های پزشکی

اگر جزو افرادی هستید که داروی خاصی را مصرف می کنید. داروهایی مانند فشار خون یا دیابت دارید و بایستی حتما در سفر همراه خود داشته باشید، دلایل خرید بیمه مسافرتی شما کاملا مشخص است.

سفرهایی مانند قدم زدن در سواحل سفید پوکت یا شهر دیدنی پاتایا یا پیاده روی در مسیر کوهپیمایی ماچو پیچو شاید تنها یک بار در زندگی پیش بیایند. اما اگر در چنین مکان هایی با مسیرهای دسترسی سخت، مشکلات پزشکی برای شما پیش بیاید، رسیدن امداد بسیار زمان می برد. همچنین بسیار گران خواهد بود. اینجاست که بیمه مسافرتی تکمیلی به کمک شما خواهد آمد. این بیمه مسافرتی به شما کمک خواهد نمود که از پرداخت هزینه های گران چنین درمان های پزشکی معاف شوید.

همچنین به یاد داشته باشید که هزینه های منتقل کردن شما با هلی کوپتر به بیمارستان و مراکز درمانی بسیار گران خواهد بود. در چنین مواقعی با داشتن بیمه مسافرتی درمانی می توانید با خیالی آسوده، درمان های لازم را دریافت نمایید.

کمک های پزشکی-دلایل خرید بیمه مسافرتی

اگر به کوهنوردی در قلل معروف جهان می روید

تمام کوهنوردان و ورزشکارانی که خود را برای فتح قله های بلند جهان آماده می کنند، برای چنین سفری حتما بیمه مسافرتی و پزشکی نیاز دارند. دلایل خرید بیمه مسافرتی برای این اشخاص را می توان متعدد دانست. تغییرات آب و هوایی، کنسل شدن پروازها، عقب افتادن از برنامه حرکت به سمت قله، نابودی تجهیزات سفر، گم شدن تجهیزات کوهنوردی یا حتی آسیب دیدن در کوه از دلایل خرید بیمه مسافرتی هستند.

تمام کوهنوردان می دانند که کوه هیچ جای شوخی نیست و باید با قدم های استوار قدم برداشت. اگر برای قله های بزرگ وارد کشورهایی مانند نپال می شوید، حتما بیمه مسافرتی کاملی بگیرید.

پرداخت هزینه های درمان در سفر-دلایل خرید بیمه مسافرتی

اگر چندین بلیط هواپیما برای رسیدن به مقصد دارید

اگر در مسیری طولانی، پرواز دارید و بایستی چندین هواپیما عوض کنید یا حتی پروازتان در طول مسیر چندین توقف دارد بیمه مسافرتی بگیرید. پوشش بیمه مسافرتی برای تاخیر در پروازها، گم شدن چمدان ها، تاخیر در تحویل چمدان ها، کنسل شدن یکی از پروازها یا هر آنچه که در طول این مسیر رخ می دهد، نیاز می شود.

به طور مثال، گاهی اوقات مسافران برای اینکه در سفری تفریحی با کروز شرکت کنند، بلیط هواپیمایی برای رسیدن به محل شروع کروز می خرند. حال اگر پرواز شما با تاخیر حرکت کند و به زمان حرکت کشتی و کروز خود نرسید و آن را از دست بدهید، ضرر بسیاری خواهید کرد. مخصوصا که هزینه بلیط های کروز بسیار بالاست. در این صورت دلایل خرید بیمه مسافرتی برای شما کاملا مشخص خواهد بود. چرا که بیمه به دلیل تاخیر پرواز شما (تاخیر هواپیما تا 6 ساعت)، ضرر شما را متقبل خواهد شد.

لغو پروازهای هواپیمایی اسکاندیناوی به دلیلی اعتصاب خلبانان-دلایل خرید بیمه مسافرتی

چه هنگامی به بیمه مسافرتی نیاز ندارید؟

هزینه بیمه مسافرتی گران تر از هزینه های سفر

به تعطیلات خود به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید. طبعا هیچ تاجری نمی خواهد که سرمایه خود را از دست بدهد. اگر دلایل خرید بیمه مسافرتی را نگاه داشتن سرمایه بدانید، به آن نیاز دارید. اگر برگشت سرمایه برایتان اهمیت ندارد، پس در غیر این صورت بیمه مسافرتی را نمی توان به عنوان یک راهکار برای پشتیبانی در سفر دانست.

همچنین در سفرهایی که بسیار ارزان تمام می شوند یا وسایل بسیار ارزانی با خود دارید، نیازی به خرید بیمه مسافرتی ندارید. به این شکل که اگر وسایل خود را در سفر گم کردید، می توانید خودتان دوباره همان وسیله را بدون دردسر بخرید. بیشتر کسانی که با کوله پشتی و به صورت هیچ هایکری سفر می کنند، نیازی به بیمه کردن کوله پشتی و وسایل خود نمی بینند.

هیچ هایکر های بسیاری را در ایران خواهید دید که برای سفرهای ماجراجوایانه خود، دلایل خرید بیمه مسافرتی را نمی دانند و به آن احساس نیاز هم ندارند. در صورتی که هیچ هایکرها بیشتر از دیگر مسافران به بیمه مسافرتی احتیاج دارند. تصور کنید کوله پشتی بر دوش مسیرهای سخت جاده ای یا طبیعت گردی را پیش می گیرید، باید خود را برای اتفاقات ناگوار پیش بینی نشده بیمه کنید.

طرح سفر ارزان-دلایل خرید بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی در سفرهای هیچ هایکری

اگر در سفر بیمه مسافرتی داشته باشید و بخش های مختلف بیمه مسافرتی را همانند پشتیبانی از گم شدن چمدان ها یا پشتیبانی از صدمات و ارائه خدمات پزشکی و دارویی انتخاب کرده باشید، قطعا سفر شما با این هیچ هایکری است اما امنیت بالاتری خواهد داشت.

جدای از این تصور کنید که کوله پشتی شما که تمام وسایل زندگی و سفرتان در آن قرار دارد، در پروازهای متعدد گم شود. در این صورت بیمه مسافرتی به کمک شما آمده و هزینه های دوباره را از دوش شما بر می دارد.

هیچ هایکری-سفری ارزان در اروپا-دلایل خرید بیمه مسافرتی

اهمیت ندادن به مسائل پیش آمده در سفر

بنابراین اگر برای کشورهای اطراف یا اروپایی به عنوان مقصدی برای سفر می اندیشید و ارزان بودن هزینه های سفر برایتان اهمیت بسیار دارد. یا اگر سفر شما بسیار کوتاه بوده و شخصیتی دارید که همه مسائل را ساده و راحت می پندارید و به راحتی نگران نمی شوید، در این صورت شاید دلایل خرید بیمه مسافرتی را نداشته باشید. هر چند که باز هم به دلیل اینکه اتفاقات رخ داده و پیش بینی نشده در سفرهای هیچ هایکری بسیار است، پیشنهاد می دهیم که بیمه مسافرتی داشته باشید.

کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند

یادتان باشد که بیشتر کشورها، بدون داشتن بیمه مسافرتی به شما ویزا نمی دهند اما اگر می خواهید به کشورهایی که برای ایرانی ها ویزا نمی خواهد به صورت هیچ هایکری بروید، به سراغ بیمه نروید. اگر تصور می کنید که سفر شما از ترکیه به سمت گرجستان یا بلغارستان ادامه خواهید بافت، بایستی بیمه مسافرتی خرید. این هزینه از الزامات هزینه های سفر است که نمی توان از آن طفره رفت.

همچنین اگر تنها درون مرزهای ایران به سفرهای ارزان قیمت و هیچ هایکری می روید و بیمه درمانی دارید، نیازی به بیمه مسافرتی نخواهید داشت.

سفر 10 روزه به ترکیه-استانبول-دلایل خرید بیمه مسافرتی

اگر تور شما، بیمه مسافرتی را شامل می شود

اگر در تورهای مسافرتی شرکت می کنید که آژانس های گردشگری برگزار می کنند، نیازی به خرید بیمه مسافرتی ندارید. چرا که در پکیج تورها به طور خودکار این گزینه قرار داده شده است و آن آژانس گردشگری حتما مسافران خود را برای سفر بیمه می کند. بنابراین دیگر نیازی ندارید که مجزا به خرید بیمه مسافرتی اقدام کنید. اگر با تور به کشورهایی مانند هند، چین یا هر کشور دیگری سفر می کنید، می توانید دلایل خرید بیمه مسافرتی را از اپراتور آژانس بپرسید.

هنگام خرید تور خود مفاد بیمه مسافرتی را بپرسید. اینکه در چه مواردی سفر شما را پوشش می دهد تا اگر به گزینه های دیگر بیمه مسافرتی نیاز داشتید، بتوانید در بخش تکمیلی خریداری کنید. همچنین بخش پشتیبانی بیمه مسافرتی به شما تمام اطلاعات لازم را می دهد.

اگر با ایرلاین های معروف، پروازهای گران می خرید

اگر سفر شما تنها در پرواز رفت خلاصه می شود و بلیط هواپیما بیزینس کلاس یا فرست کلاس را خریداری کرده اید. همین طور به حقوق مسافران کاملا آگاه هستید، به احتمال بسیار نیازی به خرید بیمه مسافرتی ندارید.

پرواز فرست کلاس-دلایل خرید بیمه مسافرتی

اگر به دنبال انعطاف در سفر هستید

اگر هدف شما از سفر، افزایش مهارت های شخصی و سفر است، دلایل خرید بیمه مسافرتی برای شما کمتر خواهد بود. اگر از جمله کسانی هستید که بسیار انعطاف دارید و می خواهید تجربیات جدید و ماجراجویانه داشته باشید یا دل نترسی دارید و هیچ موضوعی شما را ناراحت نمی کند، می توانید احتیاط را کنار گذاشته و به سراغ بیمه نروید. هر چند که باز هم نداشتن بیمه مسافرتی را در هیچ سفری توصیه نمی کنیم.

منبع: cnbc.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان