پاسخ به سوالات متداول برای خرید بیمه مسافرتی

به منظور تعریف بیمه مسافرتی باید بگوییم که این بیمه برای پوشش هزینه های پزشکی، کنسل شدن سفر، گم شدن چمدان، حادثه های پرواز و سایر زیان های ناشی از مسافرت، در نظر گرفته شده است

سوالات متداول برای خرید بیمه مسافرتی

به منظور تعریف بیمه مسافرتی باید بگوییم که این بیمه برای پوشش هزینه های پزشکی، کنسل شدن سفر، گم شدن چمدان، حادثه های پرواز و سایر زیان های ناشی از مسافرت، در نظر گرفته شده است. به طور معمول بیمه مسافرتی زمانی که شما می خواهید به سفر بروید صادر می شود و پوشش های آن دقیقا از زمانی که سفر شما آغاز می شود شروع می شود. برخی از بیمه ها می توانند سفرهای ترکیبی یا موارد دیگری را بسته به انتخاب شما شامل شوند. همواره سوالاتی در مورد خرید بیمه مسافرتی در بین مسافران وجود دارد که آیا واقعا این خرید بیمه مسافرتی لازم است؟ از همین رو ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم تا درباره سوالات متداول بیمه مسافرتی اطلاعاتی را خدمتتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سوالات متداول بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی با توجه به پوشش هایی که دارد از بیمه گزاران در برابر حوادث احتمالی که در سفر ممکن است پیش بیاید، محافظت می کند. این نوع از بیمه برای سفرهای خارجی هنگامی که شما برای دریافت ویزا اقدام نموده اید الزامی است. باید توجه به نرخ متغییر ارز در کشور ما و اکثر کشورهای خارجی، هزینه های درمان بسیار گران است و در صورتی که بیمه گزار حادثه ای برایش پیش بیاید در صورت نداشتن بیمه مسافرتی باید تمامی هزینه ها را آزاد پرداخت کند که این ممکن است گاهی سر به فلک هم بکشد.

گاهی فرد به دلیل یک سرماخوردگی ساده یا یک مسمومیت باید هزینه ی زیادی را پرداخت بکند که این برای کسی که در کشور خارجی به منظور سفر رفته مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. از همین خرید بیمه مسافرتی همواره توصیه می شود.

ممکن است بگوییم ما اگر بیمار نشدیم چی! یعنی فقط بیمه بخریم که اگر مریض شدیم به کمک ما بیاید؟ باید بگوییم که خیر تنها مزیت خرید بیمه مسافرتی پوشش های درمانی نیست، بلکه این بیمه در زمان هایی که شما به طور تصادفی چمدانتان را گم کرده باشید، یا در رسیدن بارتان تاخیر پیش بیاید، در پروازتان بیش از حد طول بکشد و … به کمکتان خواهد آمد و جبران خسارت های شما را خواهد کرد.

از همین رو می توان نتیجه گرفت که بیمه مسافرتی مزایای زیادی برای بیمه ‌گزاران ایجاد می‌ کند و تهیه کردن آن برای سفرهای خارج از کشور امری حیاتی است.

در مورد الزام خرید بیمه مسافرتی باید بگوییم که لازم است برای تمامی سفرهایی که می روید بیمه مسافرتی را تهیه کنید چرا که طبق مثال معروف “حادثه هیچ گاه خبر نمی کند” نمی توان ریسک کرد. اما برای برخی از مسیرها خرید بیمه مسافرتی الزامی است و در صورت نداشتن بیمه مدارک شما برای دریافت ویزا ناقص بوده و سفارت به شما ویزا نمی دهد.

به طور مثال برای دریافت ویزای شنگن، داشتن بیمه مسافرتی ضروری است. باید با توجه به مقصد سفر خود ببینید که آیا بیمه مسافرتی ضروری است یا نه.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که نخریدن بیمه مسافرتی چه ضرری به ما می تواند داشته باشد! باید در پاسخ به شما بگوییم که بیمه مسافرتی شما را در برابر حوادث احتمالی ایمن می سازد و در اگر در طول سفرتان حادثه ای برایتان پیش بیاید با توجه به این که شما در کشورهای خارجی هزینه درمان بسیار بالا است، همانند یک پشتیبان این بیمه به داد شما خواهد رسید. از همین رو داشتن بیمه مسافرتی به شدت توصیه می‌شود.

زمانی که شما بیمه مسافرتی می خرید، دیگر نگرانی بابت مشکلاتی که در طول سفر ممکن است پیش بیاید نیستید. این بیمه از شما در برابر تمامی حوادث حمایت می کند و اگر وسیله حمل و نقل شما دچار تاخیر شد و یا شما فرد دچار جادثه شد حتی اگر بار شما گم شد یا در رسیدن آن تاخیری به وجود آمد بیمه مسافرتی در برابر تمام این مسائل پشتیبان شما خواهد بود و از شما حمایت می کند.

بسته به بیمه ای شما برای سفر خود انتخاب می کنید پوشش های مختلفی وجود دارد. با توجه به این که شرکت الی گشت با بیمه سامان قرارداد دارد ما در ادامه به پوشش هایی که این کشور ارائه می دهد، اشاره خواهیم داشت.

  • هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور
  • هزینه های ناشی تاخیر در تحویل چمدان ها
  • جابجایی بیمه شده مصدوم، یا بازگرداندن او به کشور، در صورت بروز بیماری یا وقوع حادثه در طول سفر
  • بازگشت همراهان و یا انتقال یکی از اعضای خانواده از ایران به کشور مقصد در صورت بستری شدن بیمه‌شده
  • بازگرداندن جسد متوفی با هزینه شرکت بیمه به کشور در صورت فوت بیمه شده
  • امکان مشاوره و ارائه مساعدتهای حقوقی مورد نیاز در صورت بروز مشکل قانونی در کشور مقصد
  • پرداخت هزینه های لازم برای بازیابی مدارک شناسایی بیمه شده ، در صورت سرقت یا مفقود شدن
  • پرداخت هزینه بازگشت بیمه شده به کشور در صورت فوت یکی از اعضای خانواده
  • تهیه و ارسال داروهای خاص از داخل کشور برای بیمه شده

انواع خساراتی مثل صدمات جسمی، خسارات مالی ناشی از گم شدن بار، تأخیر وسیله حمل‌ونقل، گم‌شدن یا به سرقت رفتن پول، گم شدن مدارک شناسایی و… تحت پوشش بیمه مسافرتی است.

به محض اینکه برایتان مشکلی پیش آمد در طول سفر، می بایست فورا با شرکت کمک رسان تماس بگیرید و حادثه را برای کارشناسان شرح دهید. شماره این شرکت بر روی بیمه نامه شما نوشته شده است.

اگر بیمه مسافرتی شما سامان باشد، می توانید با یکی از شماره های 009614548356 و یا 009889302302 ، تماس بگیرد و ضمن ارائه شماره بیمه، واقعه را شرح دهد.

بعد از آن شرکت کمک‌ رسان (Mideast) اقدامات لازم را برای پیگیری حادثه انجام می‌ دهد. پس از پیگیری و تعیین میزان خسارت، هزینه خسارت یا به‌ حساب بیمه‌ گزار و یا به حساب ارگانی که بیمه ‌گزار طی حادثه درگیر شده است (بیمارستان، دادگاه یا …)، واریز می ‌شود و لازم نیست بیمه ‌گزار هزینه ‌ای را به صورت شخصی تقبل کند.

میزان حق بیمه مسافرتی که بستگی به سن، مقصد، مدت زمان سفر و سقف تعهداتتان دارد. بنابراین حق بیمه مسافرتی می تواند متفاوت باشد.

همانطور که در بالاتر هم گفتیم برای سفر به تمام نقاط جهان خرید بیمه مسافرتی لازم است چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند، اما برای کشورهای خارجی که لازم است شما ویزا دریافت کنید جز الزامات سفر می باشد.

برای سفرهای داخلی بیمه مسافرتی صادر نمی شود، بیمه ای که برای سفرهای داخلی شما باید برای آن اقدام کنید بیمه حوادث انفرادی یا مسئولیت می باشد.

بله؛ بیمه مسافرتی دارای مدت زمان مشخصی است و بنابر مدت زمانی که شما به سفر می روید اعتبار دارد.

بله؛ مهم ترین دلیل خرید بیمه مسافرتی پوشش های درمانی آن است. در صورتی که شما در طول سفرتان دچار هرگونه آسیب جسمانی شدید بیمه هزینه های آن را پوشش خواهد داد.

بله؛ همانطور که در شرایط بیمه نامه ی مسافرتی شما آورده شده است، شرکت مربوط تمامی هزینه های مربوط به گم شدن بار شما را تقبل خواهد کرد.

توجه داشته باشید، پوشش های بیمه مسافرتی از زمانی که مهر خروج از کشور بر روی گذرنامه شما بخورد، آغاز می شود و شما تحت پوشش های بیمه ای قرار خواهید گرفت. به این منظور اگر در فرودگاه های ایران شما به خسارتی برخورد بکنید بیمه هیچ مسئولیت ندارد.

بعد از اینکه بیمه مسافرتی صادر شد، شما مدت مشخصی فرصت دارید که از کشور خارج شود. این مدت در بعضی از شرکت هایی که بیمه مسافرتی ارائه می دهند 6 ماه و در بعضی دیگر تا 1 سال هم می باشد. در صورتی که تاریخ ویزای شما بیش از این مقدار معین عقب افتاده باشد، می ‌توانید بیمه مسافرتی خود را باطل کرده و درخواست صدور بیمه دیگری را با تاریخ جدید بدهید.

خیر؛ در صورتی که مدت زمان بیمه مسافرتی شما به پایان رسید، می بایست برای سفر مجددتان درخواست بیمه ای جدید را بدهید.

  • به منظور ابطال بیمه مسافرتی خود پس از صدور ویزا، می توانید با درخواست کتبی پس از اینکه مدت ویزا شما به پایان رسید به نمایندگی های بیمه ای که از آن بیمه مسافرتی خود را تهیه کرده اید بروید و بیمه نامه را ابطال نمایید.
  • اگر هم ویزای شما صادر نشد، می توانید با درخواست کتبی و ارائه نامه سفارت به نمایندگی های بیمه ای، که از آن بیمه مسافرت خریداری کرده است اقدام به ابطال بیمه مسافرتی خودتان بنمایید.

به منظور دریافت خسارت از شرکت بیمه ای مورد نظر می بایست، بیمه نامه یا شماره بیمه نامه خود را به همراه مدارک مربوط به حادثه ای که برایتان رخ داده در خارج از کشور به دفتر بیمه ای ببرید.

اگر در سفرتان به خارج از کشور به مشکلی بر خوردید، بسته به این که کدام شرکت بیمه ای را انتخاب کرده اید، می توانید با آن تماس بگیرید. جالب است بدانید که شرکت خدمات بیمه ای SOS تنها شرکتی است که دارای اعتبار جهانی می باشد. بقیه شرکت های کمک رسان شما در صورت بروز مشکل و خسارت در آن کشور می بایست هزینه ها را خودتان پرداخت کنید و فاکتور را به ایران بیاورید و بعد از خسارت خود را آن شرکت بیمه ای مربوطه دریافت کنید.

شما باید توجه داشته باشید که اگر بیمه مسافرتی یک‌ساله خریداری می‌کنید پس از سه ماه یعنی 92 روز باید به ایران بازگردید و سفری دیگر را آغاز کنید. این بیمه برای یک سال ممتد خدمات ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید که خرید بیمه مسافرتی ایرانی منوط به این است که شما درون خاک کشور باشید، زمانی که شما از مرزهای ایران خارج شدید و به کشور دیگر حرکت کردید، دیگر امکان خرید بیمه مسافرتی برایتان وجود ندارد چرا که کشور مقصد برای مسافران خود خدمات خودش را دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان