شهرداری تهران "سگ‌های ولگرد" را پس از "پلاک‌کوبی" واگذار می‌کند

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران درباره جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب گفت: درحال‌حاضر ماهانه هزار سگ در سطح تهران جمع‌آوری می‌شوند که پس از پلاک‌کوبی و تأیید دامپزشکان به‌عنوان سگ نگهبان، به‌صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

شهرداری تهران "سگ‌های ولگرد" را پس از "پلاک‌کوبی" واگذار می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا تحصیلی در حاشیه بازدید خبرنگاران از نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد گفت: هم‌اکنون شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران طرحی را در ارتباط با جمع‌آوری و ساماندهی سگهای ولگرد و بی‌صاحب در پایتخت آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری سگهای ولگرد و بی‌صاحب طی سالهای گذشته در دستور کار شرکت ساماندهی قرار گرفته است اما در ماههای اخیر و با توجه به گزارشاتی مبنی بر مشاهده سگ‌های ولگرد و هار،  شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران فعالیت خود را در این حوزه افزایش داده است، بر همین اساس سگهای ولگرد و بی‌صاحب از سطح شهر و حریم پایتخت جمع‌آوری و به این مرکز که در محدوده آرادکوه مستقر است منتقل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: مرکز نگهداری و نقاهتگاه سگهای ولگرد حدود 5 سال پیش در محدوده آرادکوه احداث شده است که این مرکز ظرفیت نگهداری و پذیرش 400 قلاده سگ ولگرد را دارد و در واقع این سگها پس از قرنطینه و پلاک‌کوبی به سطح جنگل‌ سرخه‌حصار، چیتگر و جنگل یاس رها می‌شوند.

تحصیلی ادامه داد: در حال حاضر ماهانه یک‌هزار سگ ولگرد و بی‌صاحب در سطح شهر و از مناطقی چون 15، 16 و 17 جمع‌آوری و پس از پلاک‌کوبی در نقاهتگاه سگها و با تأیید دامپزشکان این سگها در اختیار افرادی که نیاز به سگ نگهبان داشته باشند قرار داده می‌شوند.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام سگهای نگهبان خبر داد و گفت: به‌زودی این سامانه و سایت راه‌اندازی می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت مشخصات خود اقدام به گرفتن سگهای نگهبان و بدون هزینه کنند. در حال حاضر 270 قلاده سگ در نقاهتگاه آرادکوه پلاک‌کوبی شده‌اند که به‌زودی در سطح جنگل‌های اشاره‌شده رهاسازی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه در فرآیند گرفتن سگهای بی‌صاحب و ولگرد از داروی بی‌هوشی استفاده می‌شود، گفت: به‌خلاف ادعای برخی مدعیان حمایت از حیوانات، به هیچ عنوان این سگها کشته نمی‌شوند. در حال حاضر تعدادی از حامیان حیوانات نیز با حضور در نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در فرآیند پلاک‌کوبی و همچنین قرنطینه آنها نظارت می‌کنند.

تحصیلی افزود: متأسفانه برخی از افراد سودجو اقدام به استفاده از این حیوان نجیب کرده و در این رابطه پول‌سازی می‌کنند و این در حالی است که حیواناتی که در اختیار این افراد است به هیچ عنوان پلاک‌کوبی نشده‌اند.

*

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان