نظامی ارشد سودانی: اگر من به قدرت نرسم کشور تباه می شود

تهران- ایرنا- معاون رئیس شورای نظامی سودان و متحد عربستان و امارات ادعا کرد که اگر وی به قدرت نرسد سودان تباه خواهد شد.

نظامی ارشد سودانی: اگر من به قدرت نرسم کشور تباه می شود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال محمد دقلو معروف به حمیدتی با نشان دادن اینکه رؤیای به قدرت رسیدن در سر دارد، گفت: معتقدم که به قدرت رسیدن من ضروری است و در غیر این صورت کشور از بین خواهد رفت.

نظامی ارشد سودانی در گفت و گو با روزنامه نیویورک تایمز، خود را نجاتبخش کشورش معرفی و ادعا کرد که وی نجات دهنده سودان است نه ویران کننده آن.

وی در عین حال از پاسخ به پرسشی درباره جرایم نیروهای تحت فرمان خود موسوم به نیروهای واکنش سریع که متهم به کشتار اخیر معترضان در خارطوم پایتخت شده اند، طفره رفت.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که حمیدتی دارای مدرک آموزش ابتدایی است و چهار همسر دارد و هیچ گونه آموزش رسمی نظامی ندیده است.

شورای نظامی سودان دوشنبه هفته پیش اعتراف کرد که نیروهای نظامی در سرکوب و کشتار اخیر معترضان در این کشور دست داشته‌اند.

دو هفته پیش اختلافات سیاسی میان رهبران اپوزیسیون و شورای نظامی سودان به درگیری خونبار و سرکوب مخالفان توسط نیروهای امنیتی انجامید و طبق آمار کمیته مرکزی پزشکان سودان، شمار معترضان قربانی به 118 تن رسید.

اعتراضات مردم سودان از 19 دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت "عمر البشیر" رئیس جمهوری شدند که سرانجام حکومت وی 22 فروردین ماه با دخالت ارتش خاتمه یافت و پس از آن ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال "عبدالفتاح البرهان" قدرت را در دست گرفت، اما گروه‌های معترض سودانی خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دمکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته‌های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان‌ها و میدان اصلی پایتخت و مقابل وزارت دفاع ادامه می‌دهند.

گروه‌های مخالف شورای نظامی سودان با امضای بیانیه‌ای، ائتلافی فراگیر از نیروهای غیرنظامی تشکیل دادند که به نام "اعلامیه آزادی و تغییر" معروف شد. این ائتلاف برای تعیین تکلیف آینده سودان وارد گفت و گو با نظامیان شد، اما این مذاکرات پس از کشتار خونین خارطوم بی نتیجه ماند.

**1480**

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان