کارنامه آماری نمایندگان مجلس/ ۱۶ جلسه غیرعلنی و ۷۱ تحقیق و تفحص/ قاضی‌پور: چرا نام من را به عنوان نماینده فعال نخواندید

نمایندگان در جلسه علنی امروز از خوب و بد عملکردشان در سال سوم حضورشان در مجلس دهم آگاه شدند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در جلسه علنی گزارش عملکرد مجلس در اجلاسیه سوم قرائت شد و براساس این گزارش 71 تحقیق و تفحص در این اجلاسیه کلید خورده است. 

بخش هایی از این گزارش را در ادامه بخوانید؛

*71 تحقیق و تفحص با افزایش سه درصدی نسبت به دوره قبل انجام شده است. ضرورت 10 تحقیق و تفحص به تصویب رسیده است. در مجموع 52 پروند تحقیق و تفحص در کمسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است که کمیسیون اقتصادی با 14 پرونده عملکرد قابل قبولی داشته است.

*رئیس جمهور در اجلاسیه سوم چندین مرتبه مورد سئوال قرار گرفته است که نمایندگان در یک فقره از سئوالات از پاسخ رئیس جمهور قانع شده و در چهار سئوال دیگر مانند عدم اقدام شایسته دولت در کاهش بیکاری و کاهش ارزش پول ملی،‌ رکود ملی چندین سال قانع نشدند.

*18 درصد موضوعات تذکری نمایندگان در این سال با دوره قبل مشترک است که این آمار از حل نشدن مشکلات حکایت می‌کند. تقاضاهای این دوره مشترک با دوره قبل است که حاکی از حل نشدن مشکلات است.

*همچنین در بخشی از این گزارش به موضوع رأی اعتماد اشاره شد و به این ترتیب نمایندگان در این اجلاسیه به 5 وزیر رأی اعتماد دادند.

*جلسه غیرعلنی یکی از محورهای این گزارش بود که طبق آن 16 جلسه غیرعلنی با حضور مسئولان در مورد مسائل منطقه ای و اقتصادی و حوادث داخلی کشور انجام شده است و 10 نفر از مسئولان اجرایی کشور به مجلس دعوت شدند.

گلایه قاضی‌پور از گزارش معاونت نظارت مجلس: چرا نام من را نخواندید
نماینده مردم ارومیه از نبود نامش در میان خوب‌های معاونت نظارت گلایه کرد و گفت: بنده در تحقیق و تفحص و سئوالات جز نفر اول بودم. خواهش میکنم نمایندگان فعال را بگویید تا مردم بدانند.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در اخطاری به انتقاد از نحوه قرائت گزارش معاونت نظارت مجلس در مورد اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه سوم دوره دهم، پرداخت و گفت: در گزارش معاونت نظارت تعداد نمایندگان بیشتر فعال بودند نام برده نشده است، بنده در تحقیق و تفحص و سئوالات جز نفر اول بودم. خواهش میکنم نمایندگان فعال را بگویید تا مردم بدانند. شما میدانید هر سئوال،‌تحقیق و تفحص تذکر زمان بر است و نماینده وقت میگذارد و هر سئوالی که نماینده مطرح میکند ترکش هایی به سمتش روانه می شود. 

عبدالرضا مصری که برای اولین بار در غیاب علی لاریجانی و مسعود پزشکیان ریاست مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: گزارش مبسوط است و اگر نکته ای از قلم افتاده باشد اصلاح می‌کنند اما من دیدم که گزارش کامل است. در صفحه 12 گزارش نمایندگان دارای بیشتری تذکر نفر اول شما هستید که 213 تذکر داده اید.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان