ترامپ: شهردار لندن یک فاجعه و آبروریزی است

رئیس‌جمهور آمریکا کشته شدن چند نفر در حمله با سلاح سرد در لندن را بهانه‌ای برای جدال لفظی با شهردار این شهر دانسته و او را فاجعه ملی خطاب کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در کمتر از سه ساعت، دو مرتبه «صادق خان» شهردار لندن را «فاجعه» خطاب کرد.

ترامپ به بهانه وقوع سه حمله با سلاح سرد در لندن و کشته شدن چند نفر طی 24 ساعت گذشته، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «لندن هرچه سریعتر به یک شهردار جدید نیاز دارد. (صادق)‌ خان یک فاجعه است که رو به وخامت می‌رود!»

وی که بارها مقام ریاست جمهوری خود را در حد یک شهردار تنزل داده و وارد جدال لفظی با صادق خان شده، به فاصله سه ساعت در توئیت دیگری نوشت: «او یک رسوایی ملی است که در حال تخریب شهر لندن است».

صادق خان چندی پیش در آستانه سفر ترامپ به انگلیس، ادبیات رئیس‌جمهور آمریکا را با فاشیست‌های قرن 20 مقایسه کرده و گفته بود: «رئیس‌جمهور ترامپ، یکی از مثال‌های برجسته درباره افزایش تهدید جهانی است. راست افراطی در جهان رو به رشد است که تهدیدی برای حقوق، آزادی و ارزش‌های ما محسوب می‌شود همان مواردی که جوامع دموکراتیک و لیبرال ما را بیش از 70 سال است که تعریف کرده‌اند».

صادق خان و ترامپ از سال 2016 یعنی زمانی که خان به سمت شهرداری لندن منصوب شده است، با هم مشکل دارند. پس از اینکه شهردار لندن از دیدگاه رئیس‌جمهور آمریکا درباره اسلام انتقاد کرد، ترامپ هم از صادق خان خواست تا تست هوش بدهد. همچنین در پی حمله تروریستی در لندن و در سال 2017، ترامپ هم صادق‌خان را به باد انتقاد گرفت. وی جولای پارسال، گفت که شهردار لندن در زمینه مقابله با تروریسم عملکرد بسیار بدی داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان