صدرنشینی «بدنم را گم کردم»؛

انسی برندگانش را شناخت/ شگفتی از ایده خلاقانه یک انیمیشن

«بدنم را گم کردم» دیشب به عنوان برنده اصلی، جایزه کریستال بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی ۲۰۱۹ را به خانه برد.

انسی برندگانش را شناخت/ شگفتی از ایده خلاقانه یک انیمیشن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «بدنم را گم کردم» ساخته جرمی کلاپین از فرانسه، شب پیش به عنوان برنده اصلی جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انسی» انتخاب شد و در عین حال جایزه مخاطب این جشنواره را نیز از آن خود کرد.

این انیمیشن که در جشنواره کن امسال موفق به کسب جایزه هفته منتقدان شده بود، از سوی شماری از منتقدان در حد یک شاهکار معرفی شده و از ایده اصلی موضوع آن به عنوان یکی از قوی‌ترین موضوع‌ها یاد شده است.

موضوع این انیمیشن درباره دستی است که از بدن جدا شده و به دنبال یافتن پاسخ‌هایی است که برای صاحبش در طول زندگی وجود داشته است.

جایزه تقدیر هیأت داوران انسی 2019 به فیلم «بونوئل در لابیرنت لاک‌پشت‌ها» ساخته سالوادور سیمو محصول مشترکی از اسپانیا و هلند رسید که داستان واقعی لوئیس بونوئل از چگونگی ساخته شدن فیلم 1933 «سرزمین بی‌نان» را روایت می‌کند. او مستند 27 دقیقه‌ای بسیاری انیمیشنی خلق کرد تا بتواند فیلمش را به سورئال نزدیک‌تر کند.

در واقع می‌توان گفت انسی 2019 از خلاقانه‌ترین ایده‌ها تجلیل کرد.

استعداد دیگری که انسی از آن تجلیل کرد جینتس زیلبالودیس فیلمساز 25 ساله لتونیایی بود که با فیلم «دور شدن» جایزه استعداد نوظهور را دریافت کرد. این فیلم انیمیشنی زیبا از چتربازی است که در جزیره‌ای فرود می‌آید و با موتورسیکلت به گشت و گذار در میان بیابان‌ها، تالاب‌ها و جنگل‌های آن می‌پردازد.

کریستال بهترین فیلم کوتاه هم به برونو کولت از فرانسه برای «یادآوردنی» رسید که درباره هنرمندی است که سعی دارد آلزایمر را به عقب براند و دو چیز را هنوز به یاد دارد هنر نقاشی و اولین عشقش را و به این بهانه شماری از مهمترین نقاشان را مرور می‌کند از ونگوک تا جاکومتی و کوکوشکا تا هنر آبستره… این فیلم موفق به کسب جایزه مخاطبان در بخش فیلم کوتاه نیز شد.

جایزه هیأت داوران این بخش نیز به «عمو توماس» ساخته رجینا پسوآ محصول مشترک کانادا، فرانسه و پرتغال تعلق گرفت.

جایزه داوران برای قصه‌گویی نیز به «راندن» ساخته پدرو کاساوچیا محصولی از آرژانتین و فرانسه اهدا شد و جایزه داوران برای مفهوم اجتماعی به «نسل من» ساخته لودویک هوپلین از فرانسه تعلق گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان